۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۰۰۸
رییس سازمان بسیج هنرمندان تأکید کرد؛

ضرورت تدوین و جمع‌آوری خاطرات شهدا

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بازگویی خاطرات شهدا از زبان خانواده های آنان یکی از مرواریدهای معرفت است و بنا داریم در عرصه علمی و پژوهشی خاطرات شهدا و میراث فکری، ادبی و هنری آن‌ها را تدوین کنیم.
شهداء

غلامرضا منتظری، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور همزمان با برگزاری کنگره سراسری شهدای هنرمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مدیران و متولیان حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی نباید انگشت اشاره به سمت یکدیگر بگیرند و باید به سمت خودمان بگیریم که برای شهدا چه کار کرده ایم.

 

وی افزود: هرکس بایستی به سهم خودش سهمش را نسبت به یاد و خاطره شهدا ایفا کند و اگر این عزم ملی اتفاق بیفتد ما شاهد آثار فاخری در این بخش خواهیم بود.

 

وی افزود: بدون استثناء یکی از موضوعات ثابت همه فراخوان ها و جشنواره ها و رخدادهای فرهنگی و ادبی را بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دادیم و این به عنوان اولویت اول این سازمان است و بخش دوم ما در سال 95، پیش بینی برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه با موضوع ایثار و شهادت با همکاری یکی از استان ها است.

 

وی در ادامه درباره دیگر برنامه ها، افزود: چاپ آثار به جا مانده از شهدا و به ویژه شهدای هنرمند در دستور کار قرار گرفته است و این میراث اگر حفظ شود یک حلقه ارتباط با نسل های بعدی خواهد شد چرا که لایه های اندیشه شهید را می توان در اثرش به تماشا نشست.

 

شهید متعلق به هیچ سازمان خاصی نیست

وی ادامه داد: شهید متعلق به هیچ سازمان خاصی نیست و همه دستگاه های فرهنگی و ادبی بایستی در این زمینه کار کنند چرا که شهدا سند افتخار هستند و هرکسی به اندازه ظرفیت خودش باید برای ترویج این فرهنگ تلاش کند چرا که که به عنوان یک فرهنگ عزت بخش مد نظر است.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: فرهنگ امروز را می بینیم که حتی  بسیاری از کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید همین مدل و الگو در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را پیاده کنند تا از مبانی ذلت بار نجات یابند.

 

وی ادامه داد: باید معارف شهدا و خانواده های شهدای هنرمند را غواصی کرد و مروارید های ارزشی را برای فرشتگان ساحل بیرون بیاورند و این امر لایه های عمیق و پیچیده دارد چرا که به راحتی خانواده های شهدا به ما اطلاعات نمی دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از مادر شهید درباره فرزندش، گفت: شهید به خواب مادر می آید و به مادرش می گوید که من دو موضوع هست که می خواهم به شما بگویم اول این که به شفاعت شما نیاز دارم و مطلب دوم این که اینجا اگر می خواهید بیایید خیلی سخت می گیرند و باید با توشه به اینجا بیایید.

 

وی ادامه داد: بازگویی خاطرات شهدا از زبان خانواده های آنان یکی از مرواریدهای معرفت است و بنا داریم در عرصه علمی و پژوهش خاطرات شهدا و میراث فکری، ادبی و هنری شهدا را تدوین کنیم چرا که میراث هم دربردارنده سبک زندگی شهدا و هم پیام رسان برای همه عصرها و نسل ها است./934/302/ب1

ارسال نظرات