۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۲۴۶۴
آیت الله علوی گرگانی:

تبعیت از رهبری شکرگزاری از نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مراجع باشید در ضمن انجام دادن وظیفه مراقب دین خود نیز خواهید بود تا به فردی ظلم نشود
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با اشاره به آیه 32 سوره انعام، بیان داشت: نصیحت های خداوند بهترین نصیحت است؛ همان گونه که وجود خداوند افضل موجودات است کلام او نیز بهترین کلام ها است.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند چندین مرتبه در قرآن کریم بیان کره است اعتقاد بندگان به خدواند بیش از وضع موجود باشد؛ بندگان معرفت کامل به خداوند ندارند و خداوند را به گونه کامل نمی شناسند زیرا بشر امروز تا چیزی را با چشم نبیند به آن اعتقاد پیدا نمی کند.

 

وی ادامه داد: اگر به فردی بگوییم فرشته در عالم خارج وجود دارد می گوید اگر وجود داشت همه افراد آن را می دیدند زیرا گمان می کند همه موجودات باید با چشم دیده شوند در حالی که امروزه موارد فراوانی وجود دارند مانند جاذبه و اشعه های تلفن همراه که با چشم دیده نمی شوند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که بنا نیست خداوند دیده شود، اظهار داشت: قوم حضرت موسی پس از درخواست دیدن خداوند هنگامی که نور خداوند را در کوه مشاهده کردند همگی از هوش رفتند زیرا بشر توان دیدن خداوند را ندارد و حتی حضرت موسی(ع)نیز که پیامبر است از هوش رفته است.   

 

وی با تأکید بر این که اعتقاد به آیه 32 سوره انعام برای بندگان مشکل است، بیان داشت: این آیه بیان می کند دنیا بازیچه و سرگرمی است؛ کودک خردسال که با ساختن خانه و خراب کردن آن خود را مشغول می کند؛ بندگان نیز خود را مشغول دنیا کرده اند.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند به پیامبر خود دستور می دهد به مردم بگوید که وسایل دنیا کالا هستند و کالا نیز مصرفی است و ماندگاری ندارد؛ حال که دنیا این گونه است افراد فراوانی برای منصب های دنیایی با یکدیگر جنگ می کنند و چند روز دیگر که انتخابات است افراد به خراب کردن چهره یکدیگر می پردازند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بیان داشت: امام علی(ع) می فرماید چند خصلت کودک محبوب من است که یکی از آنها دل نبستن او به اسباب بازی است و هر روز به گونه ای دیگر آن را می سازد و در پایان بیان می کند شما نیز مانند این کودکان باشید؛ خداوند وسایل دنیا را به بندگان داده است تا بشر کارش پیش رود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان اگر بیکار باشد بیمار می شود و اکنون نیز دلیل بسیاری از جنایت های بیکاری است زیرا شکمی که گرسنه باشد دین و ایمان ندارد؛ امام سجاد(ع) می فرمایند شکم گرسنه می گوید مرا پر کن و اگر پر نکنی تو را رسوا خواهم کرد بعد از پر کردن نیز می گوید مرا خالی کن در غیر این صورت تو را رسوا خواهم کرد.

 

وی با تأکید بر این که از آن جهت که در نظام جمهوری اسلامی قرار دارید شکر خداوند را به جا آورید، گفت: گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مراجع باشید در ضمن انجام دادن وظیفه مراقب دین خود نیز خواهید بود تا به فردی ظلم نشود./1324/پ202/ج

ارسال نظرات