۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۰۰۳
آیت الله دری نجف آبادی:

قرآن کریم سبب مقابله با آسیب‌های اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که در راستای جلوگیری از آسیب‌های موجود در اجتماع می‌توان خانواده‌ها را به سمت قرآن سوق داد، گفت: در فعالیت های قرآنی نباید تنها به کمک از سوی نهاد‌های حکومتی بسنده کرد و در این زمینه باید تمامی آحاد جامعه باید نقش آفرینی کنند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در بیت امام جمعه اراک بیان کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فداکاری های علما و حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، عزت روز افزون جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف را در منطقه و جهان به همراه داشته است.

 

حمایت از حریم ولایت و ارزش های نظام

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همگان باید با تبعیت از ارزش‌های امام و شهدا از انقلاب پاسداری کنند، گفت: امام خمینی از ابتدای سال 1342 فعالیت‌های گسترده‌ای را برای انقلاب انجام دادند به نحوی که نتیجه این مجاهدت‌ها، پیروزی انقلاب شکوهمند ایران را رقم زد.

 

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مردم بزرگ کشورمان باید با حضور پرشور خود در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچون گذشته بار دیگر حمایت قاطع خود را از حریم ولایت و ارزش های نظام به نمایش بگذارند.

 

مزایا و فواید قرآن کریم در سراسر مسیر زندگی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: قرآن کریم در سراسر مسیر زندگی انسان ها مزایا و فواید بسیاری دارد و اگر می‌خواهیم به سعادت برسیم باید در راه انبیا الهی قدم بگذاریم و راهنمای این مسیر کتاب قانون یا همان قران کریم است باید در تمام مسیر زندگی قرآن کریم را الگو خود قرار دهیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که فعالیت همه دستگاه‌ها در اجرای مطلوب طرح توسعه فعالیت‌های قرآنی ضروری است، اظهار داشت: طرح توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده یکی از مسائل اولویت دار در استان است که باید برای این مهم برنامه ریزی مناسب شود.

 

امام جمعه اراک با بیان این که در راستای جلوگیری از آسیب‌های موجود در جامعه می‌توان خانواده‌ها را به سمت قرآن سوق داد، گفت: در فعالیت های قرآنی نباید تنها به کمک از سوی نهاد‌های حکومتی بسنده کرد در این زمینه تمامی آحاد جامعه باید نقش آفرینی کنند.

 

زنان پایه‌گذاران نسل‌های اینده در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز مشکلاتی در فعالیت‌های قرآنی در استان وجود دارد و برای حل این مشکلات باید کمیته‌ای متشکل از اعضای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، بسیج و سایر نهاد‌ها تشکیل شود تا علل این مشکلات را بررسی و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به این که زنان پایه‌گذاران نسل‌های آینده در جامعه هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند، گفت: عده‌ای از خواهران هستند که به اسم مبلغ در شهرها فعالیت می‌کنند و کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب نظارت بر روی خواهران مبلغ هم باید بیشتر شود تا مبادا از سمت آنها دستورات اشتباهی از اسلام به زنان داده شود./842/202/ب1

ارسال نظرات