۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۲۶۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

رسانه ها در انتخابات به نفع جناح خاصی تبلیغ نکنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با بیان این که رسانه ها در مسأله انتخابات نباید به نفع جناح خاصی تبلیغ کنند، گفت: هدف آن ها این باشد که اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهند و مردم را از حقایق آگاه کنند.
رسانه ها در انتخابات به نفع جناح خاصی تبلیغ نکنند

بانو سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات هم حق و هم وظیفه است، وظیفه از آن بعد است که شرکت حداکثری در انتخابات موجب تحکیم بنیان های نظام می شود و دشمنان را از سنگ اندازی بر سر راه پیشرفت کشور مأیوس می کند.

 

انتخابات حداکثری نمایانگر انسجام و پیوند درونی ملت است
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که انتخابات حداکثری نمایانگر انسجام و پیوند درونی ملت است، افزود: بهترین رفراندوم برای ارزیابی اتحاد یک ملت، انتخابات است. دوست و دشمن همیشه رصد کننده این رفراندوم عظیم هستند.

 

نیک در ادامه به فوائد شرکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و افزود: اگر در انتخابات شرکت به حداکثری برسد، موجب شادی دوستان و غصه دشمن می شود، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب تأکید به شرکت حداکثری در انتخابات دارند و از همین بعد است که شرکت در انتخابات یک وظیفه است. 

 

شرکت در انتخابات وظیفه و حق آحاد جامعه است
این کارشناس مسائل سیاسی با خاطرنشان کردن این که شرکت در انتخابات حق هر فردی است، گفت: بعد دیگر انتخابات حق است، یعنی پس از انجام وظیفه که شرکت حداکثری بود، این حق هر کسی است که هر نماینده ای که دوست دارد به مجلس بفرستد؛ بر این اساس هر کسی با هر گرایش سیاسی و سلیقه ویژه خودش می تواند نماینده محبوب خود را پیدا کند و به مجلس روانه کند.

 

وی با خاطر نشان کردن این که شرکت در انتخابات وظیفه ملی هر فردی است، عنوان داشت: هر کسی که ملیت ایرانی دارد و ایران را دوست دارد و برای سربلندی ایران دلش می تپد در انتخابات شرکت می کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد افزود: و از زاویه دیگر هر کسی عقیده به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و ولایت فقیه را به عنوان رکن اساسی نظام قبول کرده است، وظیفه دینی و وظیفه ملی خود می داند که در انتخابات شرکت کند. 

 

نمایندگان مجلس باید متعهد به قانون اساسی باشند
نیک به شاخص های و معیارهای مجلس خوب اشاره کرد و افزود: مجلس خوب مجلسی است که نمایندگان آن متخصص و متعهد باشند؛ تخصص های مختلفی که برای هدایت نظام و کمک به دولت لازم است، ولی باید در عین تخصص های مختلف همگی دوستدار نظام و و دوستدار مملکت و متعهد به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. 

 

این کارشناس مسائل سیاسی وجود سلیقه های مختلف را، از امیتازات مجلس خوب دانست و افزود: ما هیچ گاه عقیده نداریم که مجلس از نمایندگانی تشکیل شود که همه یک نوع سلیقه داشته باشد؛ چرا که بودن یک نوع سلیقه در مجلس، بدترین نوع مجلس است.

 

وی به امتیازات وجود سلیقه های مختلف در مجلس اشاره و عنوان داشت: بودن یک نوع سلیقه در مجلس، مانع پویایی آن مجلس می شود، حتی سلیقه های سیاسی مختلف در مجلس باید حضور داشته باشند. 

 

وجود سلیقه های مختلف در مجلس، موجب پویایی و رشد می شود
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ادامه داد: اگر آرای مختلف در طرح و لایحه باشد، آن طرح و لایحه به رشد و نمو می رسد و با اصلاحاتی تصویب می شود؛ چرا که تضارب آرا سبب شکوفایی و تولید می شود.

 

نیک در پاسخ به این پرسش که انتخاب صحیح چه تأثیری بر جامعه و حفظ انقلاب دارد، افزود: انتخاب صحیح، موجب شکوفایی ایران می شود و همه انسان ها امیدوارتر می شوند و همچنین تلاش را افزایش می دهد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی به وظیفه و نقش حوزه های علمیه در راهنمایی مردم برای انتخاب صحیح اشاره کرد و گفت: رسالت حوزه های علمیه، روشن گری و تبلیغ درباره اهمیت انتخابات و اهیمت شرکت حداکثری است؛ بر این اساس این مراکز می توانند با تبلیغ صحیح مردم را به انتخاب اصلح راهنمایی کنند.  

 

رسانه ها در مسأله انتخابات، نبابد به نفع جناح خاصی، تبلیغ کنند
وی با بیان این که رسانه ها در مسأله انتخابات نباید به نفع جناح خاصی تبلیغ کنند، عنوان داشت: هدف آن ها این باشد که اطلاعات درست را در اختیار مردم قرار دهند و مردم را از حقایق آگاه کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به اهمیت و نقش شورای نگهبان اشاره و ابراز داشت: ایجاد شورای نگهبان و تعیین وظایف آن ها، یکی از الطاف خداوند و حکمت های امام خمینی(ره) است.

 

عملکرد شورای نگهبان در تأیید و رد صلاحیت کاندیداها قانونی است

نیک با تأکید بر این که عملکرد شورای نگهبان در تأیید و رد صلاحیت کاندیداها قانونی است، افزود: شورای نگهبان کار غیر قانونی انجام نمی دهد، اگر امام خمینی(ره) شورای نگهبان را ایجاد نمی کرد، معلوم نبود چه کسانی کاندید می شوند و به مجلس راه پیدا می کنند و این نکته را باید متذکر شد کسی که با شورای نگهبان مخالفت کند، در واقع قانون گرا نیست و با قانون مخالفت می کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی به لیست هایی که در آستانه انتخابات ارائه می شود، اشاره کرد و گفت: لیست هایی که ارائه می شود باید ارائه کنندگان آن مورد توجه قرار گیرد، افزون بر آن که هر کس موظف است تک تک افراد درون لیست را بررسی کند، اگر به نظر خودش، فردی در لیست مورد نظر او نبود، آن را با فردی در لیست دیگر جایگزین کند. 

 

وی با اشاره به این که تا حدودی گرایش ارائه دهندگان لیست برای انتخاب کنندگان مهم است، عنوان داشت: نه می شود گفت افرادی که در لیست ها هستند، صد در صد معتبر هستند و نه می توان کسی را به خاطر این که در لیستی قرار گرفته است، رد کرد؛ از این رو ملاک و شاخصه خود فرد است./1309/302/ب1

ارسال نظرات