۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۵۰۷
آیت الله علما:

هدف شورای نگهبان حفظ انقلاب و دفع تهدیدهای داخلی و خارجی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما هجمه به شورای نگهبان را خلاف قانون خواند و گفت: هدف شورای نگهبان حفظ انقلاب و دفع تهدیدهای داخلی و خارجی است.
امام جمعه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه عنوان داشت: هجمه به شورای نگهبان اصل نظام را هدف قرار داده و خلاف قانون است.

 


آیت الله علما تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حامی و پشتیبان شورای نگهبان بوده و عملکرد این نهاد را مورد تأیید قرار داده اند زیرا وجود چنین نهادی برای نظارت بر ساز و کار انتخابات در هر کشوری لازم و ضروری است.

 


امام جمعه کرمانشاه فقهای شورای نگهبان را عادل و بی طرف خواند و گفت: این نهاد هیچ منفعتی از تأیید یا رد صلاحیت اشخاص نبرده و هدف آن حفظ انقلاب از آسیب ها و معضلات و تهدیدات داخلی و خارجی است.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به رد صلاحیت برخی افراد، خاطرنشان کرد: این رد صلاحیت ها به این معناست که فرد مورد نظر مناسب حضور در این عرصه نیست، رد صلاحیت افراد نباید موجب نگرش منفی نسبت به آن ها شود زیرا چنین افرادی ممکن است در زمینه های دیگر عملکرد مثبت و خوبی از خود نشان دهند.

 


آیت الله علما آمادگی دفاعی نیروهای مسلح کشور را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حوادث اخیر و اقدامات مناسب نیروهای مسلح بیانگر آمادگی و اقتدار آن ها در سطح منطقه است، دشمنان با مشاهده اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح، اجازه هیچگونه تعدی به خاک کشور را به خود نخواهند داد.

 


خطیب نماز جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود نماز را عامل بازدارنده منکرات دانست و تأکید کرد: ترویج و توجه به نماز موجب افزایش برکات در زندگی شده و جامعه را از حیث آسیب های اجتماعی بیمه می کند.

 


امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: نسل جوان آماج حملات جنگ نرم دشمنان بوده و نیازمند توجه بیشتری هستند، با فرا رسیدن ایام دهه فجر باید جوانان بیش از پیش با آموزه ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تزویر و نیرنگ دشمنان اسلام آشنا شوند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان گفت: باید به استعدادها و توانمندی های داخلی کشور توجه بیشتری مبذول داشت، رشد علمی کشور همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و باید برای کسب استقلال و اقتدار بیشتر در کشور، به مراکز علمی توجه بیشتری داشت./857/201/ب1

ارسال نظرات