۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۷۸۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

در زمینه تبلیغ اسلام به زبان‌های خارجی کم کاری شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تدوین کتابهای ساده و روان را برای تبلیغ اسلام ضروری دانست و گفت: ما خیلی دیر به فکر این کار افتاده ایم و باید با تلاش مضاعف کم کاری های گذشته را جبران کنیم.
 آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری دائرة المعارف اهل بیت(ع) با براز خرسندی از تدوین این دائرة المعارف اظهار داشت: متأسفانه این کارها خیلی دیر شروع شده‌است و باید از اول انقلاب به دنبال ارتباط بیشتر با دنیا از نظر اندیشه ای و فقهی می‌بودیم.

 

وی با بیان این که هر چه ما بخواهیم در فرمایشات اهل بیت(ع) است، افزود: اگر چه که باید کتاب‌های ساده و روان و کاربردی برای تبلیغ دین تدوین شود و این جور کتابها کم است ولی نباید نهج و البلاغه و صحیفه سجادیه و کتاب‌هایی از این دست مغفول بماند بلکه باید از محتوا و شیوه تبلیغی این کتاب‌های ارزشمند هم استفاده شود.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همت بیشتر در زمینه گسترش معارف اهل بیت(ع) را عملی اسلامی و مذهبی دانست و ابراز داشت: این که ما تا این حد دیر اقدام به چنین کاهایی کرده‌ایم مایه خجالت است ولی امروز که در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم باید کم کاری گذشته را جبران کنیم.

 

وی مشارکت در کار تدوین دائرة المعارف اهل بیت(ع) به زبان های مختلف را بسیار با اهمیت دانست و گفت: من هم خیلی دوست داشتم که در این کار مشارکت داشته باشم و به اهل بیت(ع) خدمت کنم.

 

این مرجع تقلید با بیان این که دغدغه دین و اسلام داشتن توفیق می‌خواهد، خاطرنشان کرد: من از شما تشکر می‌کنم که تا این حد به فکر ترویج اسلام هستید ولی باید توجه داشته باشید که کار را دقیق انجام دهید و در انتقال مفاهیم به زبانهای دیگر بتوانید حق مطلب را ادا کنید./843/پ202/ج

ارسال نظرات