۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۸۸۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

انقلاب اسلامی سبب بیداری امت های آزادی خواه جهان شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان اسلام، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سال 57 سببشد خون تازه ای در جهان اسلام تزریق شود و سبب بیداری بسیاری از ممالک اسلامی و آزادی خواهان جهان شودد که چندین سال است در خواب غفلت و اختناق قرار داشتند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران ،امروز در  جمع هیأت امنأ مساجد مرکز استان با گرامیداشت فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار داشت: امام راحل با تکیه بر قدرت الهی و معنویت و به صحنه کشاندن مردم توانست با دست خالی در مقابل رژیم منحوس پهلوی که از سوی قدرت های بزرگ جهانی حمایت می شد به پیروزی برسد و رژیم دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ بیاندازد.

 

وی با بیان این که قیام امام برای خدا بوده است خاطرنشان کرد: اگر حرکت ها و نیت های ما برای رضایتمندی الهی باشد، خدا هم وسیله را جور می‌کند و به کمک انسان می فرستد که در شکل گیری انقلاب اسلامی همگان به امدادهای غیبی پی برده اند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به دستاوردهای انقلاب و حفظ آن دستاوردها تصریح کرد: استقلال، آزادی، معنویت، عزتمندی، امنیت و آرامش از جمله دستاوردهای انقلاب است که همه ما باید نسبت به حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه، مهم ترین وظیفه ملت را در شرایط فعلی حفظ وحدت و حضور در صحنه دانست و افزود: امروز تبعیت از ولایت فقیه و حضور در عرصه های مختلف انقلاب و اتحاد و یکپارچگی مهمترین وظیفه ما در قبال زحمات امام و شهدا است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انقلاب اسلامی ایران اساسی ترین و ارزشمند ترین پشتوانه را که مردم هستند، داراست، ادامه داد: این مردم و اقشار مختلف جامعه بودند که در تبعیت از امام و ادای تکلیف الهی خود طاغوت را سرنگون و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

 

وی خروش مردم در حمایت از انقلاب و حضور ایشان در صحنه های مختلف را ضامن بقاء انقلاب و گسترش آن دانست و گفت: مردم ایران با غیرت انقلابی به دشمن خواهند فهماند که صاحبان اصلی انقلاب همان مردم رنج کشیده و مستضعف هستند و تا آخرین نفس از انقلاب و رهبری دفاع خواهند کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان خاطرات، آرمان ها و ارزش های دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: از این فرصت ارزشمند باید برای آشنا ساختن نسل سوم و چهارم انقلاب با این آرمان ها و ارزش ها استفاده کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ادامه راه شهیدان را رسالت امروز آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد سایر مردم جهان به ویژه آن‌هایی که در زیر ظلم و ستم استکبار قرار دارند به خود آیند و به فکر آزادی و رهایی از یوغ قید و بند استکبار بیفتند و با اسلام ناب محمدی(ص) آشنایی کسب کنند.

 

وی با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان اسلام بیان داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سال 57باعث شد خون تازه ای در جهان اسلام تزریق شود و باعث بیداری بسیاری از ممالک اسلامی و آزادی خواهان جهان گردد که چندین سال است در خواب غفلت و اختناق قرار داشتند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به عوامل پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در این پیروزی عوامل متعدد و متفاوتی دخیل بودند که از آن جمله می توان رهبری متدین و با درایت امام خمینی(ره)، روحانیان معزز به عنوان سکان داران انقلاب و مردم کشور را مهم ترین این عوامل دانست.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منشأ بسیاری از تحولات در جهان اسلام بوده است، بیان کرد: امروز بیداری اسلامی که در همه ملل های مختلف جهان در حال شکل گیری است از برکات ارزشمند این انقلاب است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مردم ایران اسلامی با تبعیت از امام راحل و وحدت و انسجام خود رژیم شاهنشانی را ساقط کردند، تصریح کرد: این پیروزی انقلاب اسلامی امروز سبب شده است تا انقلاب ما الگویی برای کشورهای جهان باشد. 

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر که انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: تلاش های دشمنان هیچ گاه کارساز نبوده و آن ها نمی توانند به اهداف و خواسته های شوم خود دست پیدا کرده و مردم ایران بر پای ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایستادگی والا حضور دارند. 

 

وی نقش روحانیت را در این پیروزی مهم و با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: روحانیت همیشه به عنوان پرچم داران انقلاب اسلامی محسوب می شوند و در لحظات حساس و دشوار پیشاپیش مردم در خط مقدم حضور داشته و همچنان نیز در صحنه های مختلف حضور فعال دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: علمای دین افکار و اندیشه های متعالی امام راحل را در بین مردم ابلاغ کردند و هدایت گر و جهت دهنده مردم به راه راست و خط امام خمینی(ره) بودند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش حساس و سازنده ای داشتند./950/202/ب3

ارسال نظرات