۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۹۳۳
حجت‌الاسلام واعظی:

مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیروزی در مسائل فرهنگی با توجه به ایده جهانی سازی، توسعه شبکه های ماهواره ای و ترویج فرهنگ ابتذال از سوی دشمنان نیازمند همکاری گسترده همه نهادها شامل خانواده تا دستگاه های متولی فرهنگ است.
مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر یکشنبه در همایش هم اندیشی روحانیان و مسؤولان شهرستان قشم در سالن غدیر فرمانداری گفت: رهایی بشر از شرک و بت پرستی و اعتقاد به یکتاپرستی اولویت اصلی بعثت حضرت محمد (ص) بود و پژواک انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) نیز مردم را به اتکال به خدا و وحدت کلمه برای موفقیت در برابر استکبار جهانی دعوت کرد.


وی از جنگ تحمیلی، تحریم های گسترده اقتصادی و ترویج فرهنگ غربی به عنوان سه چالش مهم دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی نام برد و افزود: در چاش نظامی و اقتصادی با اتکال به خدا و وحدت کلمه توانستیم از سد دشمنان عبور کنیم.


رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیروزی در مسائل فرهنگی با توجه به ایده جهانی سازی، توسعه شبکه های ماهواره ای و ترویج فرهنگ ابتذال از سوی دشمنان نیازمند همکاری گسترده همه نهادها شامل خانواده تا دستگاه های متولی فرهنگ است.


وی ادامه داد: موفقیت در حوزه فرهنگی دست دشمنان را از چپاول ثروت ملی و تسلط سیاسی بر کشورها کوتاه می کند و این نشان از اهمیت تقویت حوزه فرهگی است که امام راحل و مقام معظم رهبری پیوسته بر آن تاکید کرده اند. 


به گفته حجت‌الاسلام واعظی، استحاله و تغییر فرهنگ، نخستین گام دشمن برای سلطه بر کشورهای مختلف است و در جوامع اسلامی باید برای مبارزه با فرهنگ ابتذال به ارزش های متعالی اسلام از جمله ترویج و تقویت امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.


امام جمعه شهرستان قشم نیز در این همایش از وحدت و همدلی و ایجاد فضای تبلیغ دین به عنوان برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران نام برد.


حجت الاسلام رضا جوکار گفت: تداوم راه امام خمینی (ره) موجب حفظ نظام شده و همدلی و وحدت مثال زدنی شیعه و اهل سنت قشم به الگوی وحدت در ایران معروف شده است.


وی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را مرکز نشر حقایق مکتب اسلامی معرفی کرد و گفت: تربیت مبلغان دینی برای همه مناطق کشور به ویژه نقاط زندگی مشترک شیعه و اهل سنت باعث ترویج وحدت کلمه بین مسلمانان ایران شده است.


به گفته امام جمعه شهرستان قشم، شیعه و اهل سنت در ایران براساس مشترکات فراوانی که دارند زندگی مسالمت آمیزی دارند که باید همه کشورها از آن الگو بگیرند.


وی به دو مناسبت مهم دهه مبارک فجر و انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: حضور پر شور مردم در آئین های دهه فجر به ویژه راهپیمایی 22 بهمن و حضور با شور و شعف در انتخابات هفتم اسفند نظام اسلامی را در برابر فتنه دشمنان بیمه می کند.


حجت‌الاسلام جوکار گفت: دشمن با روش های گوناگون در پی بی تفاوت شدن مردم نسبت به انتخابات است اما علما و مسؤولان کشور باید همانند رهبری با بیان معیارها و مشخص نمودن میزان حقایق، راه را برای انتخاب اصلح پیش روی مردم قرار دهند.


امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این همایش از امنیت و آزادی به عنوان دو شاخصه مهم انقلاب اسلامی ایران یاد کرد.


شیخ عبدالرحیم خطیبی گفت: بسیاری از انقلاب های جهان یا فاقد امنیت هستند یا از نعمت آزادی بی بهره هستند اما در انقلاب اسلامی ایران آزادی درچارچوب قانون و شرع و امنیت نیز در حد اعلا وجود دارد که باید قدردان آن باشیم.


وی یادآور شد: ما با صبر و مقاومت طی 36 سال گذشته توانسته ایم در برابر تهدید دشمنان پیروز شویم و امروز نیز باید آن را در بین فرزندان انقلاب ترویج و تقویت کنیم.


شیخ خطیبی از فقر و محرومیت، فساد و معصیت و اختلاف و تفرقه به عنوان سه چالش خطرناکی نام برد که موجب آسیب جدی به کشور و نظام می شود و برای مقابله با آن باید از دیدگاه نظام اقتصادی اسلام، ترویج فرهنگ ناب و همدلی و همزبانی استفاده کینم./851/202/ب1

ارسال نظرات