۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۳۹۷۴
امام جمعه شهر برزک کاشان:

پیروزی نسبی به وجود آمده در برجام به واسطه ایستادگی مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک کاشان گفت: تنها راه پیشرفت همه جانبه کشور توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب است، چرا که در ایران اسلامی شخصیتی حکیم، دانا و با تجربه و فهیم تر از ایشان وجود ندارد.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد امام جمعه شهر برزک کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان حمایت کرد، گفت: ایشان فرمود مذاکرات بده و بستان است، از این رو امتیازاتی داده و امتیازاتی گرفته می شود، اما برخی تاکنون این حقیقت را باور نکرده اند.

 

وی افزود: با پایان مذاکرات و به نتیجه رسیدن برجام، رهبری بر دقت در دوران پسابرجام تأکید و نکات حکیمانه ای را عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حلاجی با تأکید بر این که ما نباید خود را مدیون آمریکا و غرب بدانیم و از سوی آنها لطفی را باور داشته باشیم، گفت: طرف مقابل به اندازه کافی امتیاز گرفت و امتیازاتی را نیز داد.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با اشاره به این که پیروزی نسبی به وجود آمده در برجام به واسطه ایستادگی مردم بود، افزود: هزینه سنگینی برای به دست آوردن پیروزی در برجام داده شده است.

 

وی خون شهدای هسته ای، مقاومت مردم و امتیازات داده شده در مذاکرات را از هزینه های برجام دانست و گفت: افکار رهبر معظم انقلاب در بین بسیاری از رجال سیاسی کشور غریب است.

 

به گفته وی، برخی سیاسیون به دنبال عدم تبعیت از رهبری نیستند، اما درک و اندیشه شان چنان جذب مذاکرات شده که حاضر به توجه کردن به سخنان رهبر معظم انقلاب نیستند.

 

حجت الاسلام حلاجی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی نجات دهنده کشور است، نه چشم دوختن به دست غرب، گفت: تنها راه پیشرفت همه جانبه کشور توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب است، چرا که در ایران اسلامی شخصیتی حکیم، دانا و باتجربه و فهیم تر از ایشان وجود ندارد.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان، آیت الله خامنه ای را شاگرد حقیقی امام دانست و گفت: راه و اندیشه امام راحل برای رهبر معظم انقلاب در اولویت اول است، اما برخی دوران فعلی را شرایطی جدید می دانند و معتقد هستند که باید برای این شرایط فکر و اندیشه جدید مطرح کرد، در حالی که تفکر امام مقطعی نبود.

 

وی، استکبار ستیزی و اعتماد به داخل را از تفکرات امام راحل دانست و گفت: قرآن تصریح می کند به کفار اعتماد نداشته باشید، اما این به معنای ارتباط نداشتن با آنها نیست.

 

به گفته وی، امام با انقلاب خودباوری را زنده کرد، اما اگر این خودباوری کاهش یابد، از هدف دور می شویم، از این رو باید دانست که آمریکا و غرب دلسوز ایران نیستند.

 

حجت الاسلام حلاجی با تأکید بر این که از فرصت برجام باید استفاده کرد، گفت: باید به دنیا فهماند که ایران اسلامی اهل گفت‌وگو و مذاکره است، اما ذره ای از حقوق خود عقب نشینی نمی کنیم و نباید استقلال و عزت ایران اسلامی فدای موضوعی شود که جز وابستگی در آن نیست./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات