۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۰۲۷
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران:

مهم‌ترین هدف دشمنان دور کردن نسل جوان از آرمان‌های امام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر تبیین آرمان های انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: نسل جوان باید بیشتر با ارزش‌های انقلابی آشنا شود، چون دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند نسل جوان کشورمان را از آرمان ها و ارزش های انقلابی دور کنند.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی ساری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در 200 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، آذین‌بندی بقاع متبرکه به همراه فضاسازی تبلیغاتی از دیگر برنامه‌ها اوقاف استان در دهه فجر است.

 

حجت الاسلام قربانی برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، محافل قرآنی و غباروربی گلزار شهدا را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: برخی از برنامه‌های مساجد با برنامه‌های اوقاف یکی است که اوقاف در این زمینه آماده همکاری با اعضای کانون‌های مساجد است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با رهبری مدیریت دینی توانست روح آزادی‌خواهی را در دنیا زنده کند، گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا با پیروی از اندیشه های ناب امام راحل در مقابل حاکمان زورگوی خود ایستادگی می کنند.

 

وی با تأکید بر تبیین آرمان های انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: نسل جوان باید بیشتر با ارزش‌های انقلابی آشنا شود، چون دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند نسل جوان کشورمان را از آرمان‌ها و ارزش های انقلابی دور کنند.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با رهبری مدیریت دینی توانست روح آزادی‌خواهی را در دنیا زنده کند، ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا با پیروی از اندیشه‌های ناب امام راحل در مقابل حاکمان زورگوی خود ایستادگی می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام راحل با رهبری نهضت عظیم اسلامی و پیروزی آن توانست یک تحول عظیم را در دنیا ایجاد کند، خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب، اما همچنان تأثیر آن انقلاب عظیم در دنیا مشهود است.

 

حجت الاسلام قربانی انقلاب امام راحل را زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) خواند و گفت: وعده خداوند برای ظهور کامل دین زمانی فرا خواهد رسید که وعده‌های انبیای الهی ظهور پیدا کند و معنای حقیقی جهاد، حقیقت، پاکی و صداقت بروز یابد.

 

وی به زندگی عارفانه، مبارزات سیاسی، دشمن‌ستیزی، مهرورزی و درک فضای سیاسی امام راحل اشاره کرد و متذکر شد: امام(ره) درباره مسایل بسیار دقیق بودند و با درایت و مشورت صحبت می‌کردند.

 

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانست نظام اسلامی را در مقابله با طاغوت شاهنشاهی به پیروزی برساند و ما اکنون مدیون ساحت امام راحل هستیم و باید قدردان باشیم، جمهوری اسلامی یادگار ارزشمند انقلاب اسلامی است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این انقلاب با ماهیت دینی و فرهنگی پیروز شد، تصریح کرد: امروز نیز متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی رسالت سنگینی در حفظ و حراست آرمان های انقلاب بر عهده دارند.

 

وی انقلاب اسلامی را زمینه ساز بیداری اسلامی در دنیا معرفی کرد و با بیان این که امروز انقلاب های منطقه به تأسی از انقلاب ملت ایران شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ملت های آزادی خواه منطقه مردم کشورمان را الگوی مبارزاتی خود در برابر مستبکران قرار داده اند.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که این دستاوردها و افتخارات ارزنده باید برای جوانان تبیین شده تا بدانند این عزت و عظمت با چه تلاش هایی به دست آنان رسیده است، افزود: تلاش های ارزنده امام راحل، شهدای گرانقدر و رهنمودهای مقام معظم رهبری سبب تعالی نظام اسلامی در عرصه جهانی و شکوه انقلاب شده است.

 

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و حرکت در مسیر استقلال و شکوفایی بوده که باید به نحوی شایسته گرامی داشته شود./950/202/ب2

ارسال نظرات