۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۲۸۸
آیت الله شبستری:

اسلامیت نظام حذف‌شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: امام خمینی(ره) به دنبال اسلامیت نظام جمهوری بودند و کسانی که می‌خواهند اسلامیت را از جمهوریت حذف کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه اکبریه تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: این انقلاب به برکت رهبری داهیانه ولایت فقیه و حضور در صحنه همه اقشار جامعه به ثمر رسیده است.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با عمل به آموزه های قرآنی و اسلامی محقق شد، خاطرنشان کرد: پسوند اسلامی بودن انقلاب شاخصه اصلی و وجه بارز این انقلاب است که رهبر انقلاب با انگیزه الهی خواسته‌هایشان را پیگیری کردند و مردم نیز با همین انگیزه در صحنه حاضر شدند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران صبغه دینی و اعتقادی داشته است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به دنبال اسلامیت نظام جمهوری بودند و کسانی که می‌خواهند اسلامیت را از جمهوریت حذف کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند، چراکه جمهوریت در سایه اسلامیت نظام مشروعیت می یابد.

 


وی ادامه داد: در عین حال باید گفت که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به حاکمیت آراء و نظر مردم اعتقاد زیادی داشتند، نباید فراموش کرد که ترکیب انقلاب مردم ایران با اسلام؛ دلیل اصلی ماندگاری آن طی 37 سال گذشته بوده است؛ چراکه انگیزه اصلی مردم از قیام علیه رژیم ستم شاهی، انگیزه اسلامی بود.

 


آیت الله شبستری ادامه داد: انقلاب اسلامی برای حاکمیت اسلام و مکتب تشیع در جامعه به پیروزی رسید، چراکه نظام سلطنتی و حاکمیت خاندان پهلوی سر تا پا ضد اسلام و ارزش‌های دینی بود، بزرگ‌ترین آرمان انقلاب اسلامی ایران استقلال بود که در دوران پهلوی به معنای واقعی کلمه جای خود را به وابستگی به آمریکا و انگلیس داده بود.

 


وی عزت، اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه و همچنین و
لایت‌مداری مردم دانست و خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت از اصول اولیه اسلام چون عدالت، برابری و حاکمیت ارزش‌های اسلامی خبری نبود و فساد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به صورت همه‌جانبه در کشور حکم فرما شده بود.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر شناخت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: نسل جوان جامعه امروز میراث‌دار ارزش‌های مهمی است که برای حفظ آن‌ها هزاران شهید تقدیم اسلام شده است، بنابر این باید نسبت به توطئه های دشمنان آگاه و هوشیار بود./935/203/ب1

ارسال نظرات