۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۲۸۹
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

ماهیت دینی و فطری انقلاب اسلامی ایران سبب گسترش جهانی شیعه شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب را گسترش شیعه در سطح جهان بیان داشت و گفت: حضور 12میلیون شیعه در یک کشور عربی چون نیجریه آن هم بعد از انقلاب ایران، تنها نتیجه فطرت های پاک آدم های آزادی‌خواه و هماهنگ بودن ماهیت انقلاب با دین و فطرت ها است.
حجت الاسلام حسناتي حجت الاسلام مصطفي حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، ‌نماینده ولی فقیه و امام جمعه‌ نجف‌آباد در مراسمی که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور مسؤولان شهرستان در دبیرستان امام صادق(ع) نجف آباد برگزار شد، گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توفیق رشادت و عظمت و مردانگی انقلاب هستیم.

 

وی درباره اهمیت برگزاری جشن های انقلاب اسلامی افزود: قدر و قیمت هر ملت با چیزهایی که ملت مهم می داند، شناخته می شود و یکی از چیزها جشن های ملت است و بعضی ملت‌ها جشن نادانی و بعضی جشن عظمت، علم، دانایی، حریت، را می گیرند و به پاسداست چنین دستاوردهایی باید هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به شرایط ایران در قبل از انقلاب بیان کرد: در آن دوران شرف و آزادی ملت را بردند و بیش از 50هزار مستشار آمریکایی در کشور وجود داشت و آنچه از صنعت و فرهنگ و اقتصاد همه در دست بیگانه بود و اقتصاد کشور با وجود استخراج بیش از 5میلیون بشکه نفت، کلاً یک کشور مصرفی و در اختیار بیگانه بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علم و فرهنگ در آن دوران آزاد نبود و پزشکان عمدتاً خارجی بودند و با آن که روی گنج ذخایر نفت و گاز بودیم، ولی تنها 4شهر در کل کشور گاز داشت و تنها در سایه وحدت و ایستادگی مردم بود که دین، عزت و کرامت و حریت بار دیگر در کشور شعله ور شد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد از مهمترین دستاوردهای انقلاب را گسترش شیعه در سطح جهان بیان داشت و تأکید کرد: استقلال و آزادی بر مبنای جمهوری اسلامی و مردمی بودن در کنار برپایی قوانین زیبای اسلام باعث جذب مسلمانان از کشورهای دیگر شد به خصوص شهدای انقلابی که با تشکیل هسته های مقاومت در خارج از کشور بسیاری از مبارزین دنیا را با ماهیت انقلاب آشنا کردند و همین باعث سرازیر شدن آنان بعد از پیروزی انقلاب شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: تا قبل از انقلاب شیعه را کسی نمی شناخت و ظهور انقلاب باعث گسترش شیعه شد که از آن جمله کشور نیجریه که تا قبل از انقلاب ایران حتی 12نفر شیعه نیز در آن وجود نداشت ولی اکنون به برکت انقلاب 12میلیون شیعه در نیجریه وجود دارد و این نتیجه فطرت های پاک آدم ها و هماهنگ بودن دین و حرف ما با فطرت ها است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره ماهیت انقلاب نیز گفت: صدور انقلاب یعنی صدور نور و پاکی و صداقت، صدور استقلال و آزادی که همه تشنه آن هستند، منتها با منافع عده‌ای مخالف است هم چون عربستان که مدافع خونخواران عالم شده کمترین حقوق ملتش را نیز از آنان دریغ می کند با آن مرام و مذهب متحجر و حتی انقلاب های بزرگی چون فرانسه و روسیه نتوانستند به آن ماهیت واقعی انقلاب ایران برسند.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز متفکرین غربی خود اعتراف کردند که آینده، قرن اسلام و قرن حاکمیت مسلمان ها است و قدر و قیمت این عزت و کرامت به برکت ملت و مردمان ناب و پاکی است که دستی در عالم غیب و قلبشان مملو از الگوهای پاک رشادت و مقاومت دارند.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: سلاحی که در آخر الزمان حاکم است سلاح عقل ایمان معنویت عدالت و کرامت انسان است و انقلاب که انفجار نور بود، مقدمه برای آن مقصد نهایی و تجدید بیعت و عهد با امام و شهیدان و مقاومت تر پیمودن راه برای نقطه رهایی است./1306/202/ب2

ارسال نظرات