۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۴۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

در مکتب دینی، انسان ها به غیر از خود به نیازهای دیگران نیز توجه می کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده گفت: در مکتب دینی و سبک زندگی اسلامی، انسان ها یک بعدی به زندگی نگاه نمی کنند؛ بلکه به غیر از خود به نیازهای دیگران نیز توجه می کنند.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بتول عباس آبادی کارشناس مسائل خانواده، امروز در کارگاه سبک زندگی با رویکرد اسلامی که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی، با همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: بانوان ظرفیت های مختلفی چون مادری، همسری دارند و می توانند در حوزه های مختلف علمی و اجتماعی حضور پیداکنند. 

 

وی ابراز کرد: انسان دارای عقل است؛ از این رو تفکر می کند و دارای قوه استدلال و تشخیص است، باید نفشه راه افراد مشخص باشد تا بر مبنای آن حرکت کنند. 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تمام حرکت های ما بر مبنای نگرش ماست، گفت: ما باید نقطه شروع و پایان زندگی خود را مشخص کنیم. 

 

عباس آبادی افزود: افراد چه نگرش الهی و چه نگرش غیر الهی داشته باشند به دنبال آرامش و آسایش هستند و از این رو است که در زمینه های مختلف کار می کنند.  

 

اهمیت داشتن هوش هیجانی

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که فردی که نگرش الهی دارد، هدف و غایت او رسیدن به قرب الی الله است، اظهار داشت: برای رسیدن به قرب الی الله باید روحیه بندگی داشت و بر این مبنا باید تمام حرکت ها بر پایه همین تفکر باشد و در راستای بندگی حرکت کنیم و الا از مسیر دور می شویم.

 

وی به اهمیت داشتن هوش هیجانی اشاره و عنوان داشت: ما باید تعریف درست از خود داشته باشیم و حواسمان به کنترل هیجان باشد، کنترل هیجان به معنای تنظیم قواعد رفتاری بر پایه نگرش ها است.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان ها برای رسیدن به هدف مدام در حال حرکت هستند و می طلبد که مدام در حال تصمیم گیری باشند. 

 

نگاه یک فرد مسلمان در تصمیم گیری ها، نگاهی شبکه ای است

عباس آبادی با اشاره به این که در نگاه اسلام، نگاه یک فرد مسلمان، در تصمیم گیری ها، نگاهی شبکه ای است، افزود: بدین معنا که همه چیز در این عالم شبکه ای و به هم مرتبط است؛ از این رو باید در تصمیم گیری های خود همه چیز را بسنجیم.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار با خاطرنشان کردن این که تمام حرکت های ما در نظام هستی تأثیرگذار است، عنوان داشت: هر حرکتی که ما انجام می دهیم در کل عالم اثر گذار است، در عالم فیزیک هم انرژی از بین نمی رود؛ بلکه تبدیل می شود و تأثیرگذار است.   

 

وی در ادامه با بیان این که همه امور در عالم هستی جدای از کل نظام هستی نیستند، عنوان داشت: بنابراین با در نظر گرفتن این مهم که تمام امور عالم با هم مرتبط و متصل هستند باید تصمیم گیری های ما نیز شبکه ای باشد.

 

نتیجه تمام اعمال ما در این عالم، به خود ما برمی گردد

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در کل نظام هستی همه حرکت های ما اثری بر جای می گذارند؛ از این رو نتیجه تمام اعمال ما در این عالم، به خود ما بر می گردد.

 

عباس آبادی افزود: در مکتب دینی و در سبک زندگی اگر بخواهیم تصمیم بگیریم باید تصمیم گیری شبکه ای باشد و به چند نکنه مهم توجه کنیم که تنها به نیازهای جسمانی خود نیاندیشیم؛ بلکه باید به نیازهای معنوی خود نیز توجه داشته باشیم و تنها، یک بعدی به زندگی نگاه نکنیم؛ بلکه باید به غیر از خود به دیگران نیز توجه کنیم و همچنین تصمیم گیری های ما زودگذر و موقتی نباشد؛ بلکه پایدار و با دوام باشد./1309/202/ب3

ارسال نظرات