۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۶۹۰
شیخ الاسلام:

امام راحل ظرفیت‌های مردمی را آزاد کردند

خبرگزاری رسا ـ مشاور بین الملل ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی با استفاده از مردم توانست در برابر تمام تهدیدهای پس از انقلاب اسلامی چیره شود.
دکتر حسين شيخ الاسلام، سفير سابق ايران در سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام، مشاور بین الملل ریاست مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه 15 بهمن در همایش عزت ملی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه تهران، گفت: طبق آیات قرآن جهان به یک قسمت مؤمن و یک قسمت طاغوت تقسیم می‌شود و طبق همین آیات باید با یاران شیطان بجنگیم.



وی افزود: انقلاب اسلامی در این منطقه دنیا را به حق و طاغوت تقسیم کرد؛ ملت و مردم در مقابل جبهه طاغوت ایستادند به مقابله با آن پرداختند.

 

شیخ الاسلام تاکید کرد: امروز در جریان حمله به یمن تمام شاهنشاهی‌ها هستند و همینطور در سوریه این جنگ یک جنگ همه جانبه است، امروز جریان جنگ موجود یک جنگ عقیدتی و فرهنگی است و دشمنان می‌خواهند مارا شبیه خود کنند، هنگامی هم که انقلاب اسلامی پیروز شد ژنرال هایزر آمد که ببیند می تواند کودتا کند اما در آخر متوجه شد که نمی‌تواند اهداف آمریکا را در ایران پیاده کند.



مشاور بین الملل ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص منش سیاسی امام راحل(ره)، عنوان داشت: امام خمینی(ره) مردم را به صحنه آورد و وقتی مردم به میدان آمدند  دیگر توپ و تانک نتوانست در مقابل مردم ایستادگی کند.



وی ادامه داد: روش امام راحل(ره) به این شکل بود که مردم را به صحنه مقابله با طاغوت بیاورد، از این‌رو مردم هم با علم به همین موضوع با غسل شهادت پا به میدان مبارزه می‌گذاشتند.



شیخ الاسلام در خصوص خصومت‌های اعمال شده در قبال انقلاب اسلامی، بیان داشت: در ابتدا منافقین با ترورهای گسترده افراد موثر در انقلاب سعی در تضعیف نظام داشتند، پس از آن نیز با کمک به صدام تلاش شد تا نیات خصمانه علیه انقلاب عملی شود، اما امام راحل(ره) با بسیج نیروهای مردمی توانست در مقابل تهدیدات ایستادگی کند.



وی اضافه کرد: غربی‌ها جنگ را ایجاد کردند و آن را به سمت جنگ ایرانی و عربی کشاندند که با هوشیاری آن زمان حافظ اسد این نیت آن‌ها ها نیز محقق نشد، امام راحل(ره) روش خود را در مراسم برائت در حج در تظاهرات علیه استکبار پیاده کرد، البته بعد از چند سال استکبار تصمیم به توقف آن گرفت البته که دیگر دیر شده بود.



شیخ الاسلام با اشاره به جریان جنگ، گفت: بعد از فتح فاو و تثبیت نیروهای ایرانی در فاو استکبار و صدام فهمیدند که دیگر نمی توانند به جنگ ادامه بدهند و بحث قطعنامه 598 را پیش کشیدند، حتی چس از قطعنامه استکبار با زدن هواپیمای مسافربری ایران می‌خواست به امام بفهماند که دیگر نمیگذاریم پیشروی کنید.



وی با پرداختن به جریان پیش از انقلاب در ایران، یادآور شد: قبل از انقلاب همه امکانات و توانایی‌های ایران قربانی هدف های امریکا می‌شد و امریکایی‌ها امدند عراق را اشغال کردند و با تعداد زیادی کشته و بیش از 10 هزار نفر معلول و روانی بازگشتند.

 

شیخ الاسلام در پایان، گفت: آمریکایی‌ها در عراق کاری کردند که ما نتوانستیم در طی 8 سال جنگ انجام دهیم و ان سقوط صدام بود، آن ها می خواستند خود حاکم عراق را تعیین کنند اما ملت عراق این اجازه را ندادند و این دلیل خروج آمریکایی ها از عراق بود./856/202/ب1

ارسال نظرات