۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۱۵۱۷۶
حجت الاسلام پناهیان:

لذت بردن از زندگی در گرو دین داری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به توطئه های دشمن برای اخروی جلوه دادن کارکرد دین و منفک کردن آن از زندگی دنیا، گفت: اصل کار دین این است که زندگی را لذت بخش تر کند، می خواهند ما را بی دین کنند که زندگی مان تلخ شود؛ هر که برای لذت بردن، بی دینی کند، فریب خورده است.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در افتتاحیه نهمین کاروان نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی، گفت: زندگی مادی، با دین لذت بخش تر می شود زیرا دین پیش از آن که آخرت را آباد کند زندگی دنیا را آباد می کند.


وی با بیان این که احادیث باب تغذیه بیش از احادیث پیرامون نماز است، افزود: این در حالی است که تصور عموم مردم از دین این است که برای آباد کردن آخرت آمده است و نه تنها برای نحوه تغذیه بلکه برای مسائل سیاسی، تعلیم و تربیت، روانشناسی و غیره نیز سراغ دین نمی آیند.


حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آیه شریفه ای که زوجیت زن و مرد را از نشانه های خدا معرفی می کند، ادامه داد: به تعبیر آیت الله بهجت(ره) ترکیب این آیه با حدیث نبوی که می فرمایند من از دنیا زن، عطر و نماز را دوست می دارم، نشان می دهد لذت معنوی نماز جدا از لذت رابطه زوجیت نیست.


هیچ دستور دینی وجود ندارد که نفعی برای دنیا نداشته باشد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کارشکنی ابلیس برای خراب کردن دین و دنیای انسان ها، به جوانان توصیه کرد: تلقی صحیح از دین داشته باشید و نگاهتان به استفاده دین برای دنیا، حداکثری باشد.


وی با تأکید بر این که حتی یک دستور دینی وجود ندارد که فقط برای آخرت باشد و نفعی برای دنیای ما نداشته باشد، افزود: برای نمونه، نگاه حرام به این دلیل حرام شده است که از لذت حلال انسان می کاهد.


دشمنان برای بد معرفی شدن دین زحمات زیادی می کشند
حجت الاسلام پناهیان با بیان این که دشمنان طی تاریخ برای بد معرفی شدن دین زحمات زیادی کشیده اند، گفت: برخی آنقدر نامرد هستند که حاضر نیستند ذهنیت خود را نسبت به دین تغییر دهند و بپذیرند که دین دنبال آباد کردن دنیا است و از طریق آبادانی دنیا، آخرت انسان را آباد می کند.


استاد حوزه و دانشگاه، دو کارکرد اصلی دین را، کشف همه علایق انسان و نشان دادن راه رسیدن به آن ها معرفی و اظهار کرد: دشمنان توطئه های شیطانی و حدیث سازی های دروغین بسیاری برای این اخروی جلوه دادن کارکرد دین داشته و دارند.


اصل کار دین این است که زندگی را لذت بخش تر کند
وی با طرح این پرسش که چه کسی گفته است عرفان با گریه و زاری یا حس و حال معنوی همیشه با اشک همراه است؟، خاطرنشان کرد: در زیارت امین الله که از معتبرترین زیارتنامه های کوتاه معصومین(ع) است، یک صفحه فقط تقاضای شادی از خدا و یک صفحه هم اعلام شادی و برشمردن مصادیق آن است.


حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: اصل کار دین این است که زندگی را لذت بخش تر کند؛ می خواهند ما را بی دین کنند که زندگی مان تلخ شود؛ دین توانمندکننده جامعه برای داشتن بهترین زندگی است بنابراین دلیلی برای بی دینی وجود ندارد.


وی اضافه کرد: همه دستورات دین، علمی است؛ اصولا دین برای این است که آنقدر زندگی مان را خوب و لذت بخش کند که شرمنده خدا شویم، از او تشکر کنیم و به او علاقمندتر شویم.


هر که برای لذت بردن، بی دینی کند، فریب خورده است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین برای لذت بردن بیشتر از زندگی است بنابراین عمل به دین و پیاده راه و رسم دین در زندگی گرچه گاهی سخت به نظر می رسد اما در نهایت سبب راحتی و آسایش ما را فراهم می کند.


حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: هرکه در دنیا خوش بگذراند خدا کاری می کند که در آخرت بیشتر به او خوش بگذرد چرا که هنر لذت بردن از زندگی و راضی بودن به مقدرات را داشته است.


وی به زوج های جوان توصیه کرد: از روحانیان بپرسید چگونه زندگی کنید که بیشتر لذت ببرید؛ هرگاه برای لذت بردن، بی دینی کردید بدانید فریب خورده اید چرا که اتفاقا برای لذت بردن باید دین داری کنید.


احترام زن به مرد و محبت مرد به زن؛ مهم ترین رمز موفقیت در زندگی
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مهم ترین رمز موفقیت در زندگی این است که زن به مرد احترام بگذارد و غرور او را نشکند و مرد به زن محبت کند و دل او را نشکند؛ مردانی که در زندگی اجتماعی دچار ذلت و مرعوب استکبار می شوند برای این است که در زندگی فردی از سوی همسرشان تحقیر شده اند.


حجت الاسلام پناهیان خطاب به زوج های جوان خاطرنشان کرد: اگر مادر پیش پدر عزیز و پدر پیش مادر دارای ارج و قرب باشد، فرزندان بی هیچ زحمتی تربیت می شوند؛ سعی کنید تعریف زیبایی از پدر و مادر بودن به فرزندان نشان دهید تا برای ازدواج بهنگام ترغیب شوند./930/202/ب2

ارسال نظرات