۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۱۳۰

طنین ندای الله اکبر بر فراز گلدسته های حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم رضوی همراه با پخش ندای الله اکبر از گلدسته های بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.
جشن هاي دهه فجر در حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه 21 بهمن ماه، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

مداحی، شعر خوانی شاعران انقلابی، برپایی محفل انس با قرآن و سخنرانی از جمله بخش های این مراسم بود که با مرکزیت رواق امام خمینی و پخش صوت در سراسر اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

 

محفل انس با قرآن

برپایی محفل انس با قرآن در شب 22 بهمن از جمله برنامه های حریم ملکوتی رضوی بود که قاریان قرآن کریم از جمله علیرضا اسحاقی، سید خلیل نجات حسینی، محمد رضا شفیعی مؤمن در آن به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند.

 

در ادامه مراسم گروه تواشیح «فدک الزهراء»، مداحان اهل بیت(ع) و گروه سرود «سیرة النبی» به اجرای برنامه در جمع زائران و مجاوران انقلابی بارگاه ملکوتی امام هشتم؛ دلدادگان مکتب اسلام و خاندان عصمت و طهارت پرداختند.

 

طنین ندای الله اکبر بر فراز گلدسته های حرم رضوی

شامگاه 21 بهمن مردم انقلابی ایران در جای جای این مرز و بوم همانند سال های گذشته یک صدا و هماهنگ با هم ندای تکبیر الله اکبر سردادند.

 

طنین نوای الله اکبر از مهم ترین بخش این مراسم در حرم رضوی بود که رأس ساعت 21 نوای تکبیر و بانگ الله اکبر بر فراز گلدسته های حرم رضوی به مدت پنج دقیقه با همراهی اقشار گوناگون مردم در حریم ملکوتی رضوی پخش شد.

 

لازم به ذکر است، افزون بر پخش ندای تکبیر الله اکبر از مأذنه‌های مساجد و حسینیه‌های شهر، مراسم نورافشانی در 400 نقطه شهر مشهد مقدس صورت گرفت.

 

انقلابی بودن در گرو عملکرد انقلابی است

در این مراسم حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبائی اشکذری، امام جمعه فریمان اظهار کرد: انقلاب ایران با اصل اسلام، نزول قرآن و انقلاب فرهنگی سیاسی پیامبر اسلام(ص) تجربه مشترک فرهنگی دارد.

 

وی با بیان این که ورود به کلاس انقلاب و اسلام برای همه آزاد است، تصریح کرد: کلاس دوم برای کسانی است که کلاس اول را گذرانده باشند یعنی پس از اقرار به زبان، به طور قلبی بپذیرد.

 

امام جمعه فریمان با اشاره به این که کلاس سوم اسلامی و انقلابی رفتار کردن است، بیان کرد:  برخی ریزش ها، اخراجی ها و مردودی های انقلاب و اسلام مربوط به وهله دوم است؛ نخستین ریزشی ها در اسلام منافقان بودند که تنها به طور زبانی ایمان آوردند و اولین گروه هایی که فریاد جدایی از انقلاب زدند؛ مجاهدین خلق بودند.

 

وی با بیان این که ریزش های سوم مربوط به رفتار و عمکرد است، ابراز کرد: کسی که انقلاب و اسلام باورد کند دنبال آن می دود و برای جاهایی که به حضورش نیاز است، تلاش می کند.

 

حجت الاسلام طباطبائی اشکذری ادامه داد:  برخی در غدیر بودند اما رفتار غدیری نشان ندادند و سقیفه ای رفتار کردند زیرا منفعت طلب بودند در انقلاب این گونه عملکرد وجود داشت؛ وقتی جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم مطرح شد، کسانی که به دنبال جمهوری دموکراتیک و عناوین دیگر بودند ریزش کردند.

 

وی با اشاره به این که منفعت طلبان خوارج اسلام و انقلاب هستند، عنوان کرد: کسانی که از انقلاب خارج شدند منافع خود را در خارج نشینی در مصاحبه گوناگون با شبکه های خارجی و BBC  تأمین می کنند؛ کسانی که در جنس مرد بودند زنانه شدند، کسانی که زن بودند مردانه شدند و برای رسیدن به منافع خود با پوشش های نیمه عریان در شبکه خارجی حضور پیدا می کنند.

 

امام جمعه فریمان با اشاره به این که انقلاب دارای سه کلاس؛ انقلابی شدن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است، ادامه داد: کسی که ادعای مسلمانی می کند اما از انجام نماز، روزه، مبارزه با استکبار و برائت از مشرکان اجتناب می کند و آمریکا را دشمن نمی داند؛ عملکردش با اسلامی بودن منافات دارد.

 

وی انقلابی عمل کردن را از دو کلاس اول مشکل تر دانست و گفت: دسته سوم که در این مرحله ریزش کردند بی بصیرت ها بودند؛ در اسلام بین قرآن امیرمؤمنان(ع) و قرآن معاویه فرقی نمی دیدند در حالی که قران آمام علی(ع) در سینه ایشان اما قرآن معاویه زیرپایش بود.

 

حجت الاسلام طباطبائی اشکذری مطرح کرد: خوارج زمان امیرمؤمنان(ع) کسانی است که در کلاس عملکرد اسلامی ریزش کردند و اخراجی های انقلاب هم کسانی اند که رفتار انقلابی ندارند؛ مبارزه با استکبار، دشمنی با آمریکا و مرگ بر آمریکا را قبول ندارند.

 

وی افزود: انقلابی بودن ملزم به عمکرد انقلابی است از جمله عملکرد مردمی است که در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور پیدا کرده و تجدید عهد و میثاق با ولایت دارند.

 

امام جمعه فریمان خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات هفتم اسفندماه میدان دیگری است که در آن دارای دو تکلیف انتخاب نماینذه مجلس شورای اسلامی و انتخاب نماینذه مجلس خبرگان رهبری هستیم./1308/202/ب1

ارسال نظرات