۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۱۵۳
کارشناس دینی ارشاد کرمان:

ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب بزرگ‌ترین آسیب پیش روی نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده گفت: مهم‌ترین آسیب های پیش روی انقلاب تضعیف جایگاه ولی فقیه به عنوان ستون حفظ انقلاب و بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام است.
حجت الاسلام و المسلمين عبد الحسين عليزاده

حجت الاسلام عبد الحسین علیزاده کارشناس دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امروز در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار برجسته و مشهود بود چراکه آنان به عنوان مبلغان دین خدا وظیفه خطیری بر عهده داشته و دارند از این رو با آغاز حرکت امام خمینی (ره) علما و روحانیت معزز نیز ایشان را همراهی کرده و با پشتوانه مردمی این انقلاب به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: بعد از آن روحانیت در دوران دفاع مقدس چه در خط مقدم جبهه و چه در پشت جبهه فعالیت های گسترده ای انجام داد و به لطف الهی در همه صحنه ها حضور پر شور داشتند به گونه ای که هر گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با مشکلی مواجه شد، روحانیت با تمام قوا با ارشاد و راهنمایی مردم در جهت بصیرت افزایی آنان تلاش نمود و انقلاب را در برابر حوادث بیمه کرد.

 

وی بیان داشت: نخستین رمز و راز تدوام این انقلاب قدرتمند، داشتن رهبری فرزانه، مدیر، مدبّر، شجاع و با صلابت است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی توانسته با رهنمودهای خود این انقلاب را در مقابل دشمنان حفظ کند. سپس حضور مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی است که موجب شده دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکند چراکه لازمه اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر (عج) این است که مردم در صحنه باشند و با ایمان و اعتقادات مذهبی خود این انقلاب را محافظت کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده عنوان داشت: راهی که مقام معظم رهبری برای اداره امور کشور آغاز کردند همان راه امام راحل (ره) همراه با حفظ آرمان های امام وانقلاب بود چنانچه شاهدیم در تمام عرصه ها با وجود تمام فتنه ها و توطئه ها علیه انقلاب، رهبری با رفتار و گفتار و عملکرد بصیرانه و شجاعانه آنان را رفع نموده و همواره نظام را از تزلزل حفظ کردند.

 

وی ادامه داد: مهم ترین آسیب های روبروی انقلاب؛ تضعیف جایگاه ولی فقیه به عنوان ستون حفظ انقلاب و بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام است که موجب ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و آرمان های انقلاب می شود از این رو باید همت کنیم و مانع از چنین سمپاشی هایی در جامعه شویم.

 

کارشناس دینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در رابطه با اهم دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول این 37 سال گذشته از انقلاب اسلامی؛ مهمترین دستاورد انقلاب حفظ استقلال ایران اسلامی بوده که بدون دخالت مستکبرین و مستعمرین دنیای شرق و غرب، با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت های فراوانی در زمینه هوا- فضا، نظامی و تسلیحاتی، علمی و پزشکی، هسته ای و فناوری و دیگر موارد رسیدیم در حالی که پیش از این حتی در کوچکترین امری به صورت مستقل تصمیم گیرنده نبودیم و با دخالت و دیکته دیگر کشورها؛ کاری در کشور انجام می دادیم بنابراین؛ افتخار بزرگی است که بدون وابستگی به دیگران و با وجود کمبودهای ناشی از تحریم تقریبا توانستیم در همه عرصه ها خودکفا شویم.

 

وی در پایان با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برای تداوم انقلاب لازم است مردم همیشه در صحنه باشند و با هوشیاری و بصیرت خود انقلاب و نظام را یاری کنند از این رو امیدواریم همچون امروز، در انتخابات پیش رو نیز حضور گسترده و چشمگیری داشته باشند و همواره پشتیبان انقلاب و رهبری باشند./9703/302/ب1

ارسال نظرات