۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۶۲۳۴
مدیر کل ارشاد استان مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شناسایی استعدادهای قرآنی در جامعه اسلامی را ضرورتی مهم دانست و گفت: ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی باید از سوی مسؤولان در جامعه نهادینه شود.
حقيقي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که قرآن کریم مادر اصلی همه هنرها است، اظهار داشت: قرآن کریم دارای ظرفیت های بالا و با ارزشی است که همگان باید از این ظزفیت عظیم به خوبی بهره مند شوند و در تمامی مراحل زندگی از این نعمت الهی استفاده کنند.

 

نقش مساجد در جذب و تربیت جوانان به قرآن کریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در جامعه اسلامی را ضرورتی مهم دانست و خاطر نشان کرد: ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی از اهداف باید از سوی مسؤولان در جامعه نهادینه شود.

 

حقیقی با بیان این که مساجد در جذب و تربیت جوانان به قرآن کریم نقش بسزایی را بر عهده دارند، اظهار داشت: مساجد باید در مسیر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی گام بردارند و همچنین به خوبی می توانند حوانان را به این نعمت و کتاب آسمانی هدایت کنند.

 

قرآن، مسجد و هنر سه ضلع برنامه های فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که قرآن، مسجد و هنر سه ضلع برنامه های فرهنگی است، خاطر نشان کرد: ما می توانیم تمامی کارهای فرهنگی را می توان با این سه ضلع پیش ببریم و با برنامه ریزی های منسجم به اهداف عالیه دست یابی پیدا کنیم.

 

حقیقی بیان کرد: براساس سال ها تجربه در امور قرآن و عترت به جدیت و قاطعیت می توان گفت قرآن برانگیخته از همه هنرهاست و خوشنویسی، تئاتر، نقاشی، فیلم، رمان و سایر هنرهای فاخر اسلامی است و این کتاب نورانی مجموعه ای از تک تک هنرهای هفتگانه را در خود یکجا دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد و توسعه چشم‌گیری داشته و قابل قیاس با سال‌های قبل از انقلاب نیست که تعداد جلسات قرآن و بعضا اساتید قرآنی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید.

 

تمامی نورانیت و راهنمایی ها در قرآن کریم خلاصه می شود

حقیقی با بیان این که آموزه های قرآن کریم باید در عمل و در جای جای زندگی مان بکار گرفته شود، خاطر نشان کرد: قرآن کریم بزرگ ترین هدایت کننده است و مردم و مسؤولان ایران اسلامی باید قرآن کریم را بعنوان الگو و نقشه راه زندگانی جامعه قرار دهند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان این که قرآن کریم دارای عظمت بسیاری است، اظهار داشت: انسان ها برای انجام هر کاری به نور نیاز دارد و تمامی نورانیت و راهنمایی ها در قرآن کریم خلاصه می شود و همگان باید از این نور الهی بهره مند شوند./842/302/ب1

ارسال نظرات