۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۳۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه سبب مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله و نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب می کند.
حجت الاسلام صفر قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که قرآن کریم هنر خداوند متعال است که به انسان ها هدیه شده است، گفت: اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم معارف قرآن باید در آن جامعه جاری شود.

 

ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را ضرورتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله و نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب می کند.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان به این که قرآن کریم بهترین و بزرگ ترین کتاب در تاریخ بشریت است، اظهار داشت: بهره مندی از قرآن کریم سبب سلامت بیش از پیش جامعه می شود و توجه به قرآن کریم، عزت و سربلندی را به دنیای اسلام و مسلمانان تقدیم می کند.

 

انس و الفت با قرآن کریم و آموزه های گران‌بهای کلام وحی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که انس و الفت با قرآن کریم و آموزه های گرانبهای کلام وحی تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: تبلیغ قرآن کریم راهی برای رسیدن به توسعه فرهنگ قرآنی در کشور به‌ ویژه مؤسسات قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان این که میان نعمت‌های الهی قرآن کریم بالاترین نعمت است، اظهار داشت: فراگیری آشنائی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم ترین ضرورهای فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی به شمار می رود.

 

شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در جامعه اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که مسؤولان کشور باید با برنامه ریزی های پی در پی و منسجم نسبت به شناسایی استعدادهای برتر قرآنی گام بردارند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید سبب ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن کریم شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: اساتید قرآن کریم باید روح قرآن، مفاهیم قرآن و فرهنگ آن را به نحو احسن به قرآن‌آموز منتقل کنند و باید معیارهای قرآنی و فرهنگ قرآنی را در خانواده و حتی بستگان خود منتقل کند.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور در ادامه با تأکید بر برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: به کارگیری آموزه‌ها و تبیین مفاهیم کلام وحی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله چشم اندازهایی است که در مسابقات قرآنی دنبال می‌شود و برگزاری مسابقات قرآنی سبب گسترش و ایجاد انگیزه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی می شود./842/302/ب1

ارسال نظرات