۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۱۶۴۴۲
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توانمندسازی آحاد مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با تأکید بر توانمندسازی آحاد مردم به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق این امر در گرو نیروی انسانی کارآمد است.
حجت الاسلام مسلم پورجمالي

حجت الاسلام مسلم پورجمالی، رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است که هماهنگ با سیاست های کلان کشور و برای مقاومت در برابر اقدامات تخریبی دشمنان شکل می‌گیرد تا بتوانند در برابر ضربات اقتصادی و به ویژه تحریم ها ایستادگی کند و کشور را بر ریل توسعه و پیشرفت کماکان پیش ببرد.

 

وی افزود: این نوع اقتصاد معمولا در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد که منفعل نیست و در تقابل اهداف اقتصادی سلطه ایستادگی کرده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن برای جهان بینی و اهداف دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: در این عرصه هر کدام از افراد ملّت ما، چه به عنوان یک ایرانی و چه به عنوان یک مسئول در هر رده و پستی، مسئولیّتی دارد که باید به خوبی از عهده آن برآید، به عبارت دیگر، هیچ کس نباید بگوید که اقتصاد مقاومتی ربطی به من ندارد، زیرا بی توجّهی و کوتاهی دراین باره باعث ضربه خوردن کشور و نظام اسلامی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پورجمالی تصریح کرد: برای ارتقاء اقتصاد مقاومتی در گام اول می بایست توانمند سازی آحاد مردم در دستور کار قرار گیرد تا زمینه برای حضور موثر همه افراد در فعالیت های موثر  اقتصاد فراهم شود وحدت و همکاری میان فعالین می تواند به اشکال گوناگون شبکه سازی و خدشه سازی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه کارگران واحدهای تولیدی را حفظ می‌کنند، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو نیروی انسانی کارآمد است و توجه به آن است که می‌تواند جایگاه اقتصاد مقاومتی را حفظ کند.
 

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس، وجد عوامل متعدد به ایجاد فضای منفی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، وجود موانع متعدد پیش روی تولید ملی، افزایش نقدینگی و عدم تناسب آن با تولید، تورم بالا و مستمر در کشوررا چاش های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد./851/303/ب2

ارسال نظرات