۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۸۰۶
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تحریف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس خیانت است

خبرگزاری رسا ـ کارگر با بیان این‌که تحریف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس خیانت است، بر ضرورت راه‌اندازی نهضت ترجمه ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: شأن مسائل دوران دفاع مقدس بالاتر از این است که وارد برخی مسائل جناحی شود.
سردار بهمن کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش اسنادی با مشارکت مدیران و مشاوران مراکز اسنادی نیروهای مسلح و سازمان‌های کشور که در سالن همایش‌های سازمان آرشیو ملی برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس رژیم بعث با کمک 40 کشور دنیا به جنگ ما آمده بود اما خداوند مردم ایران را حمایت کرد.

 

وی افزود: امام راحل از همان ابتدا فرموده بودند که صدام تحت تأثیر آمریکا به جنگ ما آمده است، آن زمان بسیاری این فرمایش امام را درک نکردند اما بعدها اسناد مدارک این مسأله را ثابت کرد حتی چند شب پیش خانم کیلنتون طی اعترافی اعلام کرد که ما صدام را برای جنگ با ایران تحریک کردیم، آلمان و آمریکا کشور عراق را به لحاظ سلاح‌های شیمیایی تجهیز می‌کردند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس وحدت، رشد، نشاط و اسلامی واقعی متجلی شد، امروز نیز با الگوگیری از دوران دفاع مقدس می‌توان به بسیاری از مشکلات غالب شد.



کارگر اظهار داشت: روزگاری ما به لحاظ داشتن برخی ابزار آلات رزمی ضعیف بودیم اما امروز به چنان پیشرفت‌های بزرگی دست یافتیم که خود انواع موشک‌های پیشرفته را تولید می‌کنیم طوری که دشمن نیز بر آن اعتراف دارد، با وجود این ما باید تلاش کنیم برخی عقب‌ماندگی‌ها را نیز برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به تصویب اساس نامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ماموریت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، گفت: امروز پر تیراژترین کتاب‌های کشور، کتاب‌های دفاع مقدس و پرفروش‌ترین فیلم‌ها نیز فیلم‌ها دفاع مقدس  است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از سفرهای خود فرمودند که درباره جنگ بین شمال و جنوب آمریکا صد هزار کتاب و رمان نوشته شده است جای تاسف است که درباره دفاع مقدس تنها 15 هزار کتاب و رمان به چاپ رسیده است، در حالی که کشورهای جهان هنوز درباره جنگ جهانی دوم کتاب می‌نویسند و تجاوز آمریکا به ویتنام، عراق و افغانستان موضوع کتاب‌های آنها است.

 

کارگر بیان داشت: دستگاه‌های کشوری و لشکری باید در قبال بنیاد حفظ آثار پاسخگو باشند و بنیاد درباره دوران دفاع مقدس طرح‌های دیگر سازمان‌ها را اجرا می‌کند، وظیفه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، حفظ و پرورش اسناد دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به مسأله تحریف در مسائل دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: شأن مسائل دوران دفاع مقدس بالاتر از این است که وارد برخی مسائل جناحی شود، تحریف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس خیانت است، ما باید در این زمینه بر اساس الگوی مطرح شده از سوی امام راحل حرکت کنیم تا سایر ملت‌ها نیز از این الگوی درست استفاده و بهره لازم را ببرند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بسیاری از مردم با خواندن آثار دوران دفاع مقدس متحول می‌شوند در این رابطه شایسته است که با راه‌اندازی نهضت ترجمه ارزش‌های دفاع مقدس کشورمان را به سایر نقاط جهان صادر کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید منابع تحقیقاتی دوران دفاع مقدس در اختیار دانشجویان و محققان قرار گیرد تا بتوانند با سهولت بیشتری کار کنند./807/202/ب1

ارسال نظرات