۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۶۹۳۵
امام جمعه زرند:

نماز شب روح انسان را وسعت می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با بیان این که نماز شب روح انسان را وسعت می دهد، گفت: سختی عبادت در شب و این که انسان، اهل عمل به آموخته های معنوی باشد، انسان باید روح و جسم خودش را تمرین دهد و در غیر این صورت عبادت یک دفعه به صورت زیاد سبب دل زدگی می شود، بنابراین رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.
نماز شب

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین صفات و نشانه های متقین در شب اشاره و اظهار کرد: در این فرمایش امیرالمومنین علی (ع) «أما اللیل فصافون أقدامهم» کلمه صافون به معنای هموار کردن و اقدام به معنای قدم و پای انسان است و این جمله کنایه از این است که متقین اهل نماز شب هستند؛ ونماز شب اولین نکته ایست که امیرالمومنین در این خطبه بیان می کنند و این نشان دهنده اهمیت و فضیلت بسیار نماز شب است.


وی تصریح کرد: نماز شب طبق آیه شریفه، بر نبی مکرم اسلام واجب بوده و بر دیگر مسلمانان امر مستحبی است و طبق آیه شریفه نتیجه و اثر نماز شب برای پیامبر هم این بود که ایشان به مقام محمود؛ که همان شفاعت است می رسند.


امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش به کیفیت نماز شب حضرت(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) هنگام نماز شب دو نماز دو رکعتی می خواندند و بعد از آن استراحت می کردند و دوباره بیدار می شدند دو نماز دو رکعتی دیگر می خواندند و دوباره به استراحت می پرداختند و قبل از اذان بیدار می شدند و الباقی را می خواندند و نافله صبح و نماز صبح را به جماعت در مسجد می خواندند.


حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: سختی عبادت در شب و اینکه انسان، اهل عمل به آموخته های معنوی باشد، انسان باید روح و جسم خودش را تمرین دهد و در غیر این صورت عبادت یک دفعه به صورت زیاد باعث دل زدگی می شود، بنابراین رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.


وی در ادامه با استناد از روایات رسیده از اهل بیت به آثار عظیم نماز شب از جمله عزت، رفع گرفتاری، خوش سیمایی، نورانی شدن صورت، محبوب شدن بین خانواده و در جامعه اشاره کرد.


امام جمعه زرند با بیان این که یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است، عنوان کرد: نمازگزار همواره به یاد خدا می‏باشد، خدایی که از تمام کارهای کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایی که از آنچه در زوایای روان ما وجود دارد و یا از اندیشه ما می‏گذارد، مطلع و باخبر است.


حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: کمترین اثر یاد خدا این است که به خودکامگی انسان و هوس‌های وی اعتدال می‏بخشد، چنان که غفلت از یاد خدا و بی خبری از پاداش‌ها و کیفرهای او، سبب تیرگی عقل و خرد و کم فروغی آن می‏شود./9709/302/ب3

ارسال نظرات