۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۱۶۹۷۶
جنتی:

سبک زندگی اسلامی و قرآنی را با ابزار هنر در جامعه ترویج دهیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که باید با هنرهای نمایشی در توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنیم، گفت: باید با ابزار هنر و فیلم های فاخر بتوانیم سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به جامعه منتقل کنیم.
علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان قرآنی در تالار وحدت، گفت: قرآن رساترین بیان است، از نظم و نثر نیز برتر است و آفرینش چنین معجزه ای خارج از دسترس غیر خداست، الفاظ قرآنی هر انسانی را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا هندسه الفاظ به قول شهید مطهری بی نظیر است.

 

وی افزود: دشمنان نیز در صدر اسلام از بلاغت قرآن سخن گفته اند، حقیقت این است که فصاحت و بلاغت قرآن همه سخنوران را عاجر کرده است.

 

جنتی تأکید کرد: خوش آهنگی قرآن حتی برای غیر اعراب نیز قابل درک است، نه تنها مشرکان در زمان پیامبر توانستند مانند آن بنویسند، بلکه بعد از آن نیز کسی نتوانست.

 

وی بیان داشت: دشمنان تلاش می کنند قرآن را سست کنند، اگر می توانستند کتابی مانند قرآن بیاورند این کار را می کردند، اما قدرت قرآن این اجازه را نمی دهد.

 

جنتی بیان داشت: قرآن کتاب هدایت است تا مشعلی باشد برای انسانها، قرآن کتابی است که انسان را به تدبیر، تفکر و تعقل وا می دارد، آیات مختلف قرآن نیز به این موضوع تاکید دارد.

 

وی در خصوص ابعاد مختلف قرآنی، ابراز داشت: باید به فهم و تفسیر قرآن بپردازیم تا در نهایت به عمل قرآنی برسیم، قرآن کتاب نور است برای نجات انسان از ظلمات و تاریکی ها.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرآن شفای همه بیماری های روانی و حتی جسمی انسان هاست، باید به این قرآن و عترت تمسک کنیم، اگر به این دو موضوع وابسته شویم به ضلالت و گمراهی نمی افتیم.

 

جنتی تاکید کرد: در سالی که همدلی و همزبانی است، همدلی و اتحاد که بر آمده از قرآن است را در عمل جامه تحقق بپوشانیم، تلاش می کنیم تا در مسیر اهداف ملت ایران در پی آرمان‌های امام حرکت کنیم و در حفظ اقتدار فرهنگی کوشا باشیم.

 

همواره به قرآن و معارف نیازمندیم، زیرا این موضوع می تواند عامل توفیق ما در عرصه های فرهنگی باشد، در این سال باید بیش از پیش به این موضوع بپردازیم، توسعه و ترویج علوم قرآنی مرهون علل گوناگونی است که یکی از آنها قدرشناسی از اساتید، هنرمندان و خادمان است.

 


وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل شورایی در 7 رشته به شناسایی فعالان قرآنی مبادرت ورزید، از میان ده ها فعال قرآنی 13 نفر را که از اولویت بیشتری برخوردار بودند به عنوان متخبان تقدیر کرد.

 


جنتی اضافه کرد: باید با هنرهای نمایشی در توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنیم و با ابزار هنر و فیلم های فاخر بتوانیم سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به جامعه منتقل کنیم./856/202/ب1

ارسال نظرات