۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۷۵۰۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عده‌ای ناآگاهانه دست به تخریب شورای نگهبان می‌زنند/ حیثیت شورای نگهبان باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه عده‌ای ناآگاهانه شروع به تخریب فقهای شورای نگهبان کرده اند، گفت: زیر سؤال بردن فقهای شورای نگهبان، نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده و آن را به خطر می اندازد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده ملت در راهپیمایی22 بهمن گفت: امنیت، عزت و اقتدار مملکت ما در گرو مقبولیت نظام اسلامی است و باید با مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن را ناامید کنیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: اگر ما با اسلام و ولایت فقیه و امام (ره) بیعت کرده ایم ، باید بیعت خود را در مراحل حساس همچون انتخابات به نمایش گذاشته و به دنیا ثابت کنیم از غیرت و مردانگی خود دست نکشیده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه عده ای ناآگاهانه شروع به تخریب فقهای شورای نگهبان کرده اند، گفت: زیر سوال بردن فقهای شورای نگهبان، نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و آن را به خطر می اندازد.

 

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: نه تنها در مسائل کشور، بلکه در بقیه مسائل هم تخریب شخصیت دیگران صحیح نیست.

 

وی افزود: باید شورای نگهبان تقویت شده و حیثیت آن حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همگان را مکلف به تبعیت از نظام و قانون دانست و گفت: کسی که نظام را قبول ندارد نمی تواند فردا برای مملکت قانون گزاری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه عده ای اعتماد به اخبار جمهوری اسلامی ندارند، گفت: اعتماد کردن به اخبارکانال های آمریکایی و انگلیسی و پیروی از آنها باعث می شود، ایمان خود را از دست داده و کافر شویم.

 

در انتخابات رفاقت و رقابت با هم همراه باشد

خطیب جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمن در طول 37 ساله انقلاب این بود که ملت را از حضور در انتخابات و حماسه آفرینی ها منع کند، اما اینک شیوه خود را تغییر داده و از راه نفوذ وارد شده است.

 

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: در انتخابات باید رفاقت و رقابت با هم همراه باشند.

 

وی از تمام نامزدها و مخصوصا کسانی که در مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند، خواست با دقت و متانت بسیار رفتار کرده و در نظر بگیرند که در مسأله ی اجتهاد و فقاهت وارد می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید صحنه را برای افراد شایسته باز کنیم، تصریح کرد: نامزدهایی که در خود احتمال رای آوردن را نمی بینند با مردانگی و شجاعت تمام خودشان را کنار بکشند و این امر اعتبار و عزت آنان را در بین ملت افزون تر خواهد کرد.

 

امام جمعه ارومیه با نزدیک شدن به ایام فاطمیه گفت: ما باید زندگی ائمه ی معصومین (ع) را برای خود الگو قرار داده و خواسته و نظر خود را به دیگران تحمیل نکنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: محیط خانواده باید به دور از تکبر و خشونت و همرا با آزادی و آرامش درچارچوب دین باشد./936/201/ب2

ارسال نظرات