۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۱۷۸۷۶
عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی:

انقلاب اسلامی حاصل رشادت‌های روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ رحیم پور ازغدی گفت: انقلاب ما به دلیل تلاش های و رشادت‌های عالمان در مقابل تفکرات مقدس‌نماها به پیروزی رسید
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی، مشاور رهبر معظم انقلاب عصر دوم اسفند ماه در نشست «بازخوانی منشور روحانیت، پیام امام خمینی(ره) به روحانیون و حوزه‌های علمیه» که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: منشور روحانیت شاید آخرین مکتوب مفصل امام راحل قبا از رحلتش بوده است.

وی افزود: این جمع‌بندی امام راحل در باب روحانیت نقاط مثبت و منفی فراوانی را به چالش کشیده است و خطی که به نام دین و روحانیت در جامعه دینی، پایگاه اجتماعی داشته است به روشنی مورد تبیین قرار گرفته است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به موقعیت روحانیت، اظهار داشت: روحانیت و  مرجعیت لیدر اصلی انقلاب بوده است و مردم به پشتیبانی روحانیت و پایگاه اجتماعی حوزه و مسجد توانستند خفقان سیاسی حاکم را شکست بدهند.

وی گفت: امام راحل راحل به موضوع مهمی در این منشور توجه مؤکد داشتند که کسانی که با لباس دین و اندیشه‌های مذهبی در طول تاریخ در مقابل رسولان و انبیای الهی قد علم کرده‌اند، ملحد و بیدین نبوده‌اند و با شعار مذهبی، دینی و معنوی خود را مدافع مقدسات می‌دانستند.


استاد دانشگاه درباره  توحید و ولایت تصریح کرد: جامعه‌ای که به توحید و ولایت معتقد است آیا در عمل نیز از این اصول پاسداری می‌کند یا تنها برچسب زدن حب اهل‌بیت(ع) و شیعی برای یک مسلمان کافی است.

رحیم پور ازغدی با تأکید بر تفکر شیعی سازش‌کار، گفت: این تفکر که محصول آن بندگی در برابر ابرقدرت‌ها و استعمار است چیزی جز خواری و ذلت را در برابر صاحبان قدرت، سرمایه و ثروت نداشته است که برخی از افراد را به بندگی و حرص برای ریاست، پول، شهوت و مدرک گرفتار ساخته است.

وی با پرداختن به منشور روحانیت تأکید کرد: امام راحل(ره) با نوشتن این منشور کار بسیار مهم و خطرناکی انجام دادند چرا که تا آن روز هیچ مرجع دینی و شیعی به این صراحت به واکاوی تفکرات ملحد و مقدس‌نما که با پوشش دین و مذهب بیشترین و یزرگ‌ترین خیانت را در حق اسلام و مسلمانان کرده‌ بودند را بر همگان آشکار ساخت.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان مطلبی در باب دین و روحانیت، عنوان کرد: روحانیت حامل امانت وحی الهی رسولان است و مجاهدت عالمان دینی و شیعی در طول تاریخ به پایداری و ترویج مذهب توحیدی اسلام همت فراوان گماشته است.

استاد دانشگاه با انتقاد شدید به کسانی که تنها همتشان حفظ جایگاه و مقامشان است، گفت: این افراد که خود را مرکز عالم می‌دانند و هیچ‌گاه ادای دین و مطالبات بر حق مظلوم و رسیدگی به مشکلات مردم برای آنان مهم نبوده است و تنها در زمان گرفتن امتیازات در صحنه حاضر بوده و هستند.

رحیم پور‌ازغدی با اشاره به منشور روحانیت ابراز داشت: حوزه شیعه در منابع، روش‌ها، غنا و ابتکار دارای پشتوانه محکمی است و به وجود چنین منابع و عالمان دل‌سوخته‌ای نسبت به کتب مقدس دیگر کمترین دخل و تصرف را داشته‌ایم.

وی پیرامون نکات مهم منشور روحانیت خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) با پرداختن به نقش روحانیت در نهضت مشروطه، 15 خرداد و انقلاب 57 به نقش مهم  شهدا روحانی که از پایگاه مسجد و حوزه برخاسته بودند و  از اسلام ناب محمدی پاسداری و حراست کردند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره منشور روحانیت، بیان داشت: روحانی واقعی شیعه هرگز دستش با سرمایه‌داران در یک کاسه نیست و در طول تاریخ نشان داده است که تکیه‌گاه مظلومان بوده و با این شاخصه مهم این شرافت را برای خود حفظ کرده است.

 

وی در پایان گفت: امام راحل(ره) فرمودند؛ انقلاب ما تحول دینی است و نه سکولار؛ بعضی از مقدس‌نماهای دینی که شاه را سایه خدا می دانستند و وجود تشکیل هر حکومتی را قبل از امام زمان(عج) حرام می دانستند، روحانیان در مقابل آنان ایستاده و با خون شهدا و رشادت‌های عالمان نهال انقلاب را به ثمر رساندند./856/202/ب2

ارسال نظرات