۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۹۸۵

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در حرم ثامن الحجج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت یگانه دخت نبی اکرم اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.

 

این مراسم در رواق امام خمینی(ره) با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و با مرثیه سرائی سید مصطفی حسینی و محمد گلابگیر؛ مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و عزاداری زائران و مجاوران ادامه یافت.

 

حجت الاسلام محمدتقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران در این برنامه به تبیین سبک زندگی فاطمی پرداخت و گفت: مفهوم زندگی فاطمی داشتن آشنایی با اخلاق و رفتار حضرت زهرا(س) و به کاربستن آن در زندگی است که یکی از آن ها مطیع شوهر بودن در همه شرایط حتی در اوج عصبانیت و ناراحتی است.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) عاشق حضرت علی(ع) بودند به طوری که هرگاه ایشان از بیرون به منزل می آمدند حضرت فاطمه با چهره خندان به استقبال حضرت می رفتند.

 

حجت الاسلام عبدوس خاطرنشان کرد: عشق ورزیدن به همسر و زندگی با تحمل کردن متفاوت است ولی متأسفانه با داشتن چنین الگوهایی قهر و دعوا بین زن و شوهرهای ما زیاد است و با بهانه های کوچک زندگی را برای خود تلخ می کنند.

 

وی با اشاره به این که یکی دیگر از شاخصه های زندگی فاطمی حجاب است، بیان کرد: حجاب و پوشش فرمان خدا و یک واجب است و ظاهر شدن زنان بی حجاب در جامعه و اماکن زیارتی هیچ نشانی از فاطمی بودن ندارد.

 

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره وجود ماهواره در برخی منازل گفت: ماهواره با داشتن 700 شبکه نوعی سم برای خانواده است که در صورت نبود پدر مادر در منزل خطرش بیشتر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: القای بی عفتی و خیانت یکی از اهداف برنامه های ماهواره است که ضرورت متعهد بودن زن و مرد نسبت به همدیگر را نفی می کند و رابطه با نامحرم را با وجود داشتن همسر و متأهل بودن را طبیعی جلوه می دهد.

 

حجت الاسلام عبدوس متذکر شد: سریال های ماهواری به طور تدریجی بی دینی را ترویج می کنند و به مرور زمان شاهد تغییر رفتار اعضای خانواده می شوید که نسبت به اعمال عبادی و معنویات بی رغبت شده اند و در واقع مقصر اصلی آن پدر و مادری است که ماهواره را تهیه کرده اند./1308/202/ب1

ارسال نظرات