۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۱۸۰۵۰
مدیر گروه تبلیغی منتظران:

ترویج ابعاد شخصیتی حضرت زهرا نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی منتظران با بیان این که سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در جامعه مغفول مانده است، گفت: اگر بخواهیم همان ابعاد سیره اجتماعی زندگانی حضرت صدیقه را امروز در جامعه شیعی خود ترویج دهیم، در ابتدا بستر فرهنگی و اجتماعی مناسبی برای اینکار فراهم شود که متاسفانه در این امر کوتاهی شده است.
حجت الاسلام  اميد توتچي فتيدهي، مدير گروه جهادي تبليغي  منتظران  شهادت حضرت زهرا

حجت الاسلام  امید توتچی فتیدهی، مدیر گروه جهادی تبلیغی  منتظران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به سیره و ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: شناخت کامل و حتی اجمالی صدیقه طاهره(س) کاری سختی بوده و تنها  معصومان این مقام ایشان را درک می‌کنند، زیرا که در کلام و بیان ائمه بزرگوار همیشه اشاره به شخصیت ناب و بارز حضرت زهرا(س) شده و این مسأله حاکی از عظمت و جایگاه والای این بانو است.

 

حجت الاسلام توتچی با بیان این که حضرت زهرا(س) شاخص‌ترین فرد در زمینه دفاع از حریم ولایت و امامت است، گفت: حضرت صدیقه کبری(س)  با دفاع تمام قد از حریم ولایت و امامت و نثار جان خود و ایراد سخنرانی در همان ایام سوگواری حضرت رسول(ص) در مسجد النبی، ارادت خود را به ولایت نشان داد.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام عیار نه تنها در دفاع از حریم ولایت، بلکه در همه ابعاد زندگی بشر است، گفت: ایشان به عنوان دختر اسوه، همسری نیکو سرشت و مادری فرزانه بوده که نسبت به اتفاقات پیرامون خویش و جامعه بی تفادت نبودند و به عنوان نخستین شهیده در راه دفاع از حریم ولایت و امامت با رفتار خود به ما آموختند که نباید نسبت به مسأله دفاع از ولایت بی تفاوت بود.

 

مدیر گروه جهادی تبلیغی منتظران اظهار کرد: حضرت رسول اکرم(ص) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) فرمودند «إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» یعنی فاطمه پاره تن من است، بنابراین  فاطمه جزئی از سلاله نبوت است. 

 

وی با بیان این که سیره زندگانی حضرت زهرا(س) آیینه تمام نمای سیره نبوی است، بیان کرد: زمانی که به سبک و سیره زندگی فاطمی توجه می‌کنیم، اسوه الحسنه بودن حضرت رسول(ص) را درمی‌یابیم و این نشان می‌دهد آموزه‌های نبوی در سیره حضرت صدیقه طاهره(س) مشهود است.

 

مدیر گروه جهادی تبلیغی منتظران گفت: ابعاد فردی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی ایشان، متأسفانه امروز در جامعه مغفول مانده است، درحالی که اگر زنان، مادران و دختران جامعه به سیره زندگانی ایشان توجه کنند، به طور قطع می‌توانند از این چراغ هدایت بهره جویند و در ساختار زندگی اجتماعی خود به کار برند.

 

حجت الاسلام توتچی ابراز کرد: ابعاد اجتماعی زندگی حضرت زهرا(س) در دورانی که جاهلیت عرب بر جامعه آن روز سیطره داشته، بسیار شاخص و بارز است.

 

مدیر گروه جهادی تبلیغی منتظران بیان کرد: اگر بخواهیم همان ابعاد سیره اجتماعی زندگانی حضرت صدیقه(س) را امروز در جامعه شیعی خود ترویج دهیم، در ابتدا باید بستر فرهنگی و اجتماعی مناسبی برای این کار فراهم کنیم که متأسفانه در این امر کوتاهی شده است.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) سختی‌های بسیاری را در راستای شکل گیری دین مبین اسلام از دوران کودکی تحمل کردند، گفت: شکل‌گیری بُعد اجتماعی زندگی ایشان بیش از همه مرهون تربیت پدر بزرگوارشان بوده است، نگاه پرورشی‌ای که حضرت رسول اکرم(ص) داشته‌اند، نگاهی انسانی به شخصیت والای زن  است و این دیدگاه سبب پرورش ویژگی‌ اعتماد به نفس اجتماعی و رشد درجات معنوی اجتماعی حضرت فاطمه(س) شده است.

 

حجت الاسلام توتچی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) میان تکالیف و وظایف خانوادگی و حضور در عرصه‌های اجتماعی به خوبی توازن برقرار کردند و به مسائل سیاسی و اجتماعی بعد از رحلت حضرت رسول(ص) در راستای دفاع از حریم ولایت اهتمام ویژه داشتند./998/302/ب2

ارسال نظرات