۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۸۸۵
امام جمعه پردیسان قم:

پست‌های حکومت امانت خداوند است که باید به اهلش سپرده شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که ما برای هر پست در کشور بیش از دویست شهید داده‌ایم، گفت: این پست‌ها امانت خدا در دست مردم است و باید دقت داشت که با انتخاب افراد متعهد و متخصص این پست‌ها را به اهلش بسپاریم.
حجت‌الاسلام صمصام‌الدين قوامي، رييس موسسه تخصصي فقهي مديريت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه 58 سوره نساء اظهار داشت: خداوند به ما امر کرده است که امانت را به اهلش برگردانیم و در وقت قضاوت به عدالت داوری کنیم؛ خداوند در این آیه ما را به یک امر کاملا سیاسی اجتماعی امر می‌کند و اشاره دارد که مکلف هستید که هر امانتی را به اهلش برگردانید.

 

وی با بیان این که یکی از امانت‌ها، پست‌ها و مقام‌ها است، افزود: در سه قوه حدود دو هزار پست وجود دارد و از آنجا که ما در انقلاب و دفاع مقدس حدود چهاصد هزار شهید داده‌ایم، برای هر صندلی و هر پست دویست شهید داده‌ایم؛ این پست‌ها امانتی برای خدا از سوی مردم است و چون دموکراسی ما مردم سالاری دینی است به وسیله فقیه کنترل می‌شود؛ دموکراسی غربی‌ها هم به وسیله صهیونیست‌ها کنترل می‌شود ولی ما از نوع مثبت کنترل می‌کنیم که منحرف نشود و هیچ اشکالی هم ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که فقیه نماد و نشانه نظام است، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این استبداد نیست و تمام دموکراسی‌های جهان همین طورند؛ تفاوت ما با دیگر دموکراسی‌ها این است که آنها را شیطان کنترل می‌کند و ما را خداوند و امام زمان و نائب ایشان؛ بنابراین این پست‌ها را به هر کسی نباید داد و باید به اهلش داد.

 

وی با بیان این که هر کسی نباید کاندید شود و هر کسی هم نباید پذیرفته شود، گفت: کسانی هستند که متعهد هستند ولی تخصص ندارند و عده ای هم هستند که متخصص هستند ولی تعهد ندارند و ما باید به کسانی رأی دهیم که هم متخصص و هم متعهد باشند.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که در هر شهری اوضاع متفاوت است، گفت: تهران مرکز انقلاب اسلامی است و قم مرکز اسلام انقلابی است و باید به کسانی رأی داد که آمریکا را عصبانی کند و او از عصبانیت بمیرد؛ ما دو ملاک داریم یکی شیطان و دیگری الله و باید کاری کنیم که شیطان خشمگین شود و پرچم الله بالا برود.

 

کسانی که مرگ بر آمریکا نمی گویند در سپاه شیطان هستند
وی با بیان این که کسانی که مرگ بر آمریکا نمی‌گویند و پرچم نمی‌سوزانند و به کسانی که محکم در مقابل آمریکا ایستاده‌اند تندرو می‌گویند در جبهه شیطان هستند، ابراز داشت: بنده گفتم اصلاح‌طلبان همان فتنه گران هستند و هنوز هم روی این حرف خود ایستاده‌ام و سند من هم آن هشت سال دولت اصلاحات است که وزیر ارشاد آن دوران الان در انگلیس است و دیگر کسانی که وضعیتشان روشن است.

  

وی با اشاره به این که اصلاح‌طلبان هیچ فرقی با ضد انقلابیون ندارند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شما آزادید نماینده داشته باشید ولی از طرف دیگر کسانی که مقام معظم رهبری فرمودند به آنها تندرو نگویید نباید سرگردان باشند و جامعه مدرسین که باید کار مردم را راحت کنند نباید کاری کنند که نیروهای انقلابی سرگردان باشند.

 

امام جمعه پردیسان توصیه مفتی سعودی مبنی بر این که به این سه نفر رأی ندهید را لطیفه معاصر دانست و افزود: وزیر خارجه آمریکا هم از روی حماقت شورای نگهبان را نصیحت می کند و به ما می‌خواهد خط بدهد.

 

انفاق به سبک حضرت زهرا مد نظر خداوند است
حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با اشاره به آیه 92 آل عمران اظهار داشت: برّ به معنی نیکی وسیع است و تفاوت آن با خیر این است که در برّ اراده لازم است ولی خیر بدون اراده هم حاصل می‌شود و با این مفهوم حقیقت برّ وقتی حاصل می‌شود که از آنچه دوست داریم انفاق کنیم.

 

وی با اشاره به روایتی در رابطه با سبک زندگی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: سبک زندگی حضرت زهرا(س) در انفاق این بود که از آنچه دوست داشت انفاق می‌کرد و در شب اول عروسی خود لباس نو خود را به سائل داد و با لباس وصله‌دار به خانه حضرت علی(ع) رفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیشترین دغدغه اهل بیت(ع) را کمک به مردم و نجات مردم دانست و ابراز داشت: اگر انسان بتواند از دوست داشته هایش بگذرد به مقام محمود می‌رسد؛ باید توجه داشته باشیم که در هفته آینده که به نام شور نیکوکاری نامیده شده است انفاق را فراموش نکنیم و همانطور که به فرزندان خود اسکناس نو می‌دهیم به فقرا هم چیزهای نو بدهیم./843/پ201/ج1

ارسال نظرات