۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۸۸۷
امام جمعه موقت تبریز:

حضور حداکثری در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی می کند

خبرگزاری رساـ آیت الله آل هاشم گفت: حضور حداکثری در انتخابات پایه‌‏های نظام اسلامی و انقلاب را مستحکم خواهد کرد و بار دیگر دشمن را مأیوس خواهند نمود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز، با اشاره به حضور پر شور مردم از ساعات آغازین رأی در پای صندوق ها، اظهار داشت: مردم تا ساعات پایانی رأی حماسه دیگری خواهند آفرید.


وی با تأکید برحضور تمام اقشار مردم در پای صندوق های رأی، ابراز داشت: حضور در انتخابات یک فریضه شرعی و یک فرهنگی دینی انقلابی است، که مردم باید به این فریضه تمسک بجویند و آن را در احسن وجه خود انجام دهند.


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که حضور حداکثری در پای صندوق های رأی صیانت از انقلاب و ارزش های دینی است، افزود: حضور حداکثری در انتخابات پایه‌‏های نظام اسلامی و انقلاب را مستحکم خواهد کرد و بار دیگر دشمن را مأیوس خواهند نمود.


وی با اشاره به رصد دشمن از حضور ملت در انتخابات، خاطرنشان کرد: ملت ایران با بصیرت و آگاهی و هوشیاری تمام در صحنه ها حضور داشته و خواهند داشت و با این حضور خود توطئه هی دشمن را خنثی و استکبار جهانی را مأیوس کرده و خواهند کرد.


آیت الله آل هاشم با تأکید بر هوشیاری و بصیرت در انتخاب نمایندگان، تأکید کرد: مردم با هوشیاری کامل و شناخت و آگاهی از تمام جوانب امر کسانی را انتخاب کنند که خلاف نظر دشمن باشد، ملت  عکس خواست دشمن عمل کنند.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید بر انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً بر اساس تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان، ادامه داد: با شناخت و پرسش از افراد آگاه رأی خدا پسند دهید.


امام جمعه موقت تبریز اهمیت بالای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: مجلس خبرگان رهبری که با مهمترین مسأله کشور، یعنی انتخاب رهبری سرو کار دارد، انتخاب صحیح در این مورد در واقع رقم زدن سرنوشت سیاسی مردم است و خط حرکت نظام است.


وی با بیان این‌که بصیرت، لازمه حضور گسترده و باشکوه‌تر مردم در انتخابات هفتم اسفندماه است، ابراز داشت: مردم در این روز ولایتمداری، دشمن شناسی و حمایت خود از انقلاب را به نمایش گذاشته اند و بار دیگر دشمن را ذلیل نمودند.


آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.


وی با بیان این‌که فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود، افزود: برگزاری آیین جشن نیکوکاری یک امر خیر و مطلوب است، رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.


امام جمعه موقت تبریز کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب دانست و اذعان داشت: این کمیته امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود، با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر در جامعه ترویج و تحکیم بخشیم.

 

وی خواستار توجه بیشتر جانبازان، شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان که به عنوان چشم و چراغ نظام جمهوری اسلامی است، شد و با اشاره به ارزش تربیت نسل جوان ادامه داد: تأسیس امور تربیتی در آموزش و پرورش در هشت اسفندماه سال 59 یکی از شیوه های ارزشمند برای تربیت کودکان این مرز و بوم به حساب می‌آید./854/202/ب

ارسال نظرات