۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۹۰۲۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

مجلس باید غفلت فرهنگی دولت را جبران کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه اگر نفوذ در عرصه فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد خسارت بیشتری به جامعه وارد می شود، گفت: با توجه به غفلت‏های که در دولت‏های قبل در این زمینه وجود داشت و حتی این دولت‏ها رویکرد فرهنگی خاصی را دنبال می کردند، از مجلس آینده انتظار می رود که یک حرکت جدیدی در این عرصه بردارد
حجت الاسلام عليزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بعد از جنگ سخت به جنگ نرم روی آوردند، تصریح کرد: آنها در این جنگ جوانان ما را مورد هجمه قرار دادند و در زمینه های مختلف به دنبال این هستند که اقشار آسیب پذیر را تحت تأثیر خودشان قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما از لحاظ رویکردی در برخی دستگاه های فرهنگی و اجرایی ضعف های داریم همچنین به دلیل برخی از ناهنجاری هایی که در کشور ما وجود دارد به این دلایل مجلس آینده باید با رویکردی فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه رویکرد مجلس آینده اگر رویکردی فرهنگی اجتماعی باشد جوانان و اقشار آسیب پذیر جامعه بعد از این، گرفتار آلودگی های فرهنگی نمی شوند، گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم که در این زمینه به جد کار کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه می توانند با برنامه ریزی های مختلف فرهنگی و اجتماعی در عرصه فرهنگی ورود جدی داشته باشند و در کنار مسائل سیاسی و مشکلات اقتصادی به صورت جدی به مسائل فرهنگی هم رسیدگی کنند.

 

وی با بیان اینکه تغییرات فرهنگی به صورت آهسته شکل می گیرند، اظهار کرد: اگر نفوذ در ناحیه فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد ماندگار می شود و خیلی سخت می شود آن را تغییر داد؛ بنابراین رویکرد مجلس اسلامی باید رویکردی فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: دغدغه‏های رهبر معظم انقلاب و خانواده های محترم شهدا به ویژه مراجع معظم و علما در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرند و کاندیدای محترم باید به این دغدغه‏ها پاسخ مثبت دهند.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بالغ بر 2300 بار بحث از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام وغارت فرهنگی، انحلال فرهنگی، استعمار فرانوین، ناتوی فرهنگی و بلاخره جنگ نرم و رسانه ای را مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: در میان نفوذها، نفوذ فرهنگی و فکری را مهم‌تر از سایر نفوذها دانسته اند؛ بنابراین در بحث فرهنگ تکلیف همه روشن است که باید در حیطه فرهنگی چه اقداماتی را انجام دهند و چگونه ورود کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با ابراز تأسف گفت: دولت های گذشته حتی مجالس ما در این زمینه کوتاهی های فراوانی داشتند و در برخی از دولت ها مجلس رویکردی ضد فرهنگی و همسو با تهدید نرم دشمن اتفاق افتاده که باید این مشکل اساسی رفع شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه بحث فرهنگی یک کار مستمر و دائمی است و نباید هیچ وقت از آن غفلت شود، بیان کرد: با توجه به غفلت‏های که در دولت‏های قبل در این زمینه وجود داشت و حتی این دولت‏ها رویکرد فرهنگی خاصی را دنبال می کردند، از مجلس آینده انتظار می رود که یک حرکت جدیدی در این عرصه بردارد./875/ت302/س

ارسال نظرات