۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۹۰۹۷
امام جمعه قزوین در دیدار با آیت‌الله مجتهد شبستری:

طلاب تبریزی از سطح علمی و معنوی بالایی برخوردارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که سطح علمی و معنوی طلبه‌های تبریزی بسیار بالا است، گفت: ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و حوزه در این استان وجود دارد و این پیوند فضای متفاوتی را ایجاد کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در قزوین پس از بازدید از حوزه‌های علمیه مرند و تبریز، با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز دیدار کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این دیدار به فعالیت‌های بسیار خوب حوزه‌های علمیه مرند و تبریز اشاره و اظهار کرد: تبریز و مرند دارای مدارس علمیه بسیار با نشاطی هستند و همه طلاب ارادتمندی متعبدانه‌ای نسبت به نماینده رهبری در استانشان دارند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های علمی مدارسِ علمیه این دو شهر، بسیار پربار و عالم پرور است و سبک‌ها و روش‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود می‌تواند الگوی مناسبی برای حوزه‌های سایر استان‌ها باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که سطح علمی و معنوی طلبه‌های تبریزی بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و حوزه در این استان وجود دارد و این پیوند فضای متفاوتی را ایجاد کرده است.

 

مردم قزوین، مردمی متدین و انقلابی هستند

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری که در زلزله قزوین و زنجان در سال 69، نماینده ویژه رهبری در امور زلزله‌زدگان بود، با یادآوری خاطرات آن دوران اظهار کرد: مردم قزوین، مردمی متدین و انقلابی هستند که در زمان وقوع زلزله، کمک‌های بسیاری را به زلزله‌زدگان ارائه کردند.

 

وی با بیان این‌که هر سال متقاضی طلبگی در این استان آذربایجان شرقی در حال افزایش است، افزود: در سال گذشته 2 هزار متقاضی داشتیم که به دلیل کمبود فضا، تنها 500 نفر را توانستیم جذب کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز تصریح کرد: مدرسه‌ای به مساحت 6 هکتار در حال ساخت است که با تکمیل آن می‌توانیم 5 هزار طلبه را جذب کنیم و مشکلات کمبود فضای حوزه‌ها را برطرف کنیم./955/102/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در قزوین

ارسال نظرات