۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۲۲۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

اساس ماندگاری رسالت از طریق حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام غیبی با اشاره به اینکه زندگی امام علی(ع) وحضرت زهرا(س) بهترین الگو برای همه است، گفت: زندگی این دو بزرگوار سرشار از گذشت، ایثار، فداکاری، محبت و مهربانی بود بنابراین اگر کسی از آن درس بگیرد سعادت دنیا و آخرت را برای خود خریده است.
فاطميه

حجت الاسلام علی رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در زمان پیامبر(ص) دارای جایگاه بسیار بالایی بودند، ابراز کرد: ایشان دست پرورده پیامبر عظیم شأن بودند که حقایق و رسالت پیامبر(ص) را کاملا درک کرده بودند.

 

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) بودند که محکم به پشتیبانی امیرمؤمنان ایستادند و نگذاشتند که حق امام(ع) از بین برود و تا جانش را در راه ولایت نداد باز نایستاد.

 

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بودند که از امام علی(ع) دفاع کردند و مظلومیت ایشان هم در تاریخ ثبت شد، ابراز کرد: زهرای اطهر(س) با آن عظمت و موقعیت خاصی که داشتند خودشان را فدای راه ولایت کردند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: در حال حاضر هر چه داریم باید مدیون آن 75 یا 95 روز مبارزه حضرت زهرا(س) باشیم چون باعث تثبیت حقانیت ولایت و حکومت امام علی(ع) شد و در این راه قدم های بزرگی برداشت.

 

وی با بیان اینکه در خیلی از جاها به اهل بیت(ع) هجمه کردند که این هجمه ها ریشه در هجمه عمومی نسبت به حضرت زهرا(س) دارد، ابراز کرد: در هجمه عمومی که نسبت به حضرت زهرا(س) شد می‏توان نقش و جایگاه آن حضرت را فهمید.

 

حجت الاسلام غیبی افزود: پیامبر عظیم شأن اسلام در مورد حضرت زهرا(س) بهترین تعبیرها را گفته اند «فداها ابوها» «اُم‏ابیها» در واقع این «اُم»، اُم ظاهری نیست و ام معنوی است.

 

وی ادامه داد: در عرب اُم را اساس یک چیز می دانند که واقعا اساس ماندگاری رسالت از طریق حضرت زهرا(س) است که بعد از پیامبر رشادت ها و فداکاری های فراوانی کردند.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز با بیان اینکه امام مهدی(عج) حضرت زهرا(س) را به عنوان یک الگو معرفی می کنند، اظهار داشت: این نشانه بزرگی و عظمت مقام این بانوی بزرگوار است.

 

حجت الاسلام غیبی ادامه داد: در زمان فعلی نمونه زندگانی حضرت زهرا(س) را می تواند بهترین الگو برای سرمشق گرفتن از آن در زندگی خود دانست و زندگی خود را بر پایه این الگو بنا کرد.

 

وی در پایان گفت: زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی بود که سرشار از گذشت، ایثار، فداکاری، محبت و مهربانی بود  که این زندگی بهترین الگو برای همه است و اگر کسی از آن درس بگیرد سعادت دنیا و آخرت را برای خود خریده است./875/ت302/ی

ارسال نظرات