۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۹۴۴۵

دومین هم‌اندیشی ایده‌های برتر در پایان‌نامه‌های ممتاز دین‌پژوهی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی سطح چهار حوزه علمیه و مقطع دکتری دانشگاه با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی سطح چهار حوزه علمیه و مقطع دکتری دانشگاه امروز صبح در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
 
این همایش با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، طلاب و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
 
ابتدای همایش مقالات با موضوعاتی فقه و حقوق، فلسفه و کلام، علوم قرآنی و حدیث، تاریخ و ادبیات و علوم سیاسی و اجتماعی از سوی پژوهشگرانی حائز رتبه برتر شده بودند ارائه شد و توسط داوران نقد و تحلیل شد.
 
گفتنی است در پایان برنامه با حضور مدیر حوزه های علمیه آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.
 
عبدالمجید مبلغی دبیر همایش هم اندیشی ایده های برتر با اشاره به نحوه امتیازدهی به پایان نامه ها و رساله ها خاطرنشان کرد: یکی از جدی ترین فرایند ارزیابی پایان نامه ها و رساله های حوزوی و دانشگاهی بر اساس فرایند نوآوری و تولید علم بود.
 
وی افزود: اولین دوره همایش هم اندیشی ایده های برتر سال 1387 برگزار شده بود که امروز دومین همایش این برنامه پژوهشی است که در این دوره حدود 75 پایان نامه ارائه و مورد ارزیابی گرفته شده است که امید است این همایش ها سرآغاز گفت و گو و منشأ اثر در جامعه اسلامی و تولید علم باشد./1325/پ203/ی
ارسال نظرات