۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۱۹۵۵۱
آیت‌الله کعبی:

احزاب رأی مردم را در جهت منافع خود مصادره نکنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که در انتخابات نظام اسلامی برنده و بازنده ای وجود ندارد، گفت: برنده واقعی انتخابات هفتم اسفندماه، ملت ایران و رهبر معظم انقلاب هستند که مردم سالاری دینی را محقق کردند.
 آيت الله کعبي

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار داشت: مردم سالاری در جمهوری اسلامی حقیقتی درخشنده و مبرهن است.

 

وی با بیان این‌که انتخابات و تحول در انتخاب مردم، نشانه حقیقی بودن مردم سالاری در ایران اسلامی است، گفت: انتخابات، جلوه مردمی بودن نظام اسلامی را در سطح جهان به مثابه یک الگو مطرح کرده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: شادابی و هیجانات انتخاباتی و حضور گسترده در انتخابات، نشانه تأثیرگذاری رأی مردم است؛ اگر رأی مردم تأثیری نداشت، رسانه‌های معاند تلاش نمی‌کردند تا اراده مردم را تغییر دهند.

 

وی ادامه داد: بر خلاف جوسازی رسانه‌های زنجیره‌ای،‌ این‌طور نیست که اصولگرایان در انتخابات موفق نشده باشند؛ کشور تنها تهران نیست و در بسیاری از کلان‌شهرها، اصول‌گرایان موفقیت خوبی کسب کردند.

 

آیت‌الله کعبی با اشاره به رفتار سنجیده اصول‌گرایان بعد از عدم موفقیت نسبی در تهران ابراز کرد: رفتار ارزشی و اصولی به این است که همگی به قانون تمکین کنیم و مردم و احزاب را به آرامش دعوت کنیم.

 

وی افزود: انتخابات مبتنی بر رأی اکثریت است؛ کسی که رأی می‌آورد، نماینده تمام مردم می‌شود؛ بنابراین پیروزی اکثریت به معنای بی توجهی به اقلیت نیست بلکه قانون، نظام، حقوق و تکالیف برای همه افراد احزاب است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ در نظام و انتخابات اسلامی، برنده و بازنده‌ای وجود ندارد بلکه برنده واقعی، ملت ایران و رهبر معظم انقلاب هستند مردم سالاری دینی را محقق کردند.

 

وی یادآور شد: مردم به ولایت و وحدت و همدلی رأی دادند و خواستار حرکت به سوی پیشرفت و عدالت هستند؛ تفسیر اشتباه از رأی مردم، مصادره رأی آنان در جهت منافع شخصی و حزبی است./997/ت302/ج

ارسال نظرات