۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۵۷۳
در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب کشور؛

طلبه خراسان شمالی به مقام قهرمانی رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی گفت: علی محمدخانی، طلبه حوزه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم در جشنواره ورزشی طلاب کشور به مقام قهرمانی رسید.
جشنواره ورزشي طلاب سراسر کشور

حجت‌الاسلام محمود زمانی رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به نتایج طلاب بسیجی استان در جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب بسیجی سراسر کشور، اظهار کرد: این مسابقات با حضور طلاب بسیجی 32 استان کشور در مجموعه ورزشی 5 آذر تهران برگزار شد که از حوزه‌های علمیه مختلف خراسان شمالی نیز 10 طلبه بسیجی در آن حضور داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرهنگی ورزشی با عنوان جام شهید حجت‌الاسلام سید یونس رودباری، در چهار رشته شنا، تیراندازی، دو و میدانی و تنیس روی میز برگزار شد، افزود: جامعه طلاب استان در این رقابت‌ها در هر چهار رشته دارای نماینده بود.

 

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: در پایان این مسابقات علی محمدخانی، طلبه حوزه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم در رشته شنای 66 متر قورباغه به مقام قهرمانی این مسابقات رسید.

 

وی افزود: همچنین در این مسابقات در رشته دوی 200 متر سرعت سعید اسدی از حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد و در رشته شنای 66 متر کرال سینه نیز هادی گرمابی از حوزه علمیه شهرستان گرمه به مقام چهارم کشوری دست یافتند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب بسیجی سراسر کشور با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص قشر طلاب به نام شهید حجت‌الاسلام سید یونس رودباری نام‌گذاری و برگزار شد، اضافه کرد: شهید رودباری نخستین شهید نهضت امام خمینی (ره) بود که امام راحل در مورد وی فرمودند: «من سید یونس را بیشتر از فرزندم دوست دارم.» از این رو جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب بسیجی کشور به نام این شهید برگزار شد.

 

به گفته وی این جشنواره با شرکت بیش از 320 طلبه بسیجی ورزشکار از 32 استان کشور در سالن ورزشی چندمنظوره سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد و در برگزاری آن نیز سازمان بسیج ورزش، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و معاونت اردویی سازمان بسیج طلاب و روحانیون مشارکت داشتند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در ادامه با یادآوری سفارش‌های دین مبین اسلام مبنی بر تقویت روح و جسم، افزود: بر اساس تأکیدهای اسلامی درواقع سلامت روح درگرو سلامت جسم بوده به همین دلیل هم اعتقاد داریم طلاب حوزه‌های علمیه که به دنبال تعالی روح هستند نباید از تعالی جسم خود غافل شوند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه مسابقات ورزشی در سطح مدارس علمیه استان و کشور نیز با هدف تعالی جسم طلاب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای ورزشی طلاب، ایجاد انگیزه و رقابت و نیز پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ورزشی طلاب از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ورزشی در بین جامعه طلاب و روحانیان محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: افزون بر این برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در بین جامعه طلاب و روحانیان سبب تحکیم مبانی اخلاق، ترویج روح و منش پهلوانی و افزایش ارتباط بین طلاب استان و سراسر کشور می‌شود.

 

حجت‌الاسلام زمانی اظهار کرد: گسترش ورزش در بین طلاب و برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث افزایش نشاط و شادابی، بالا رفتن روحیه طلاب، حفظ آمادگی جسمانی و در مجموع ارتقای توان جسمی و روحی آن‌ها برای تحصیل دینی و تهذیب خواهد شد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب3

ارسال نظرات