۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۹۲۲
از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد؛

فراخوان ملی طراحی یادمان شهدای مظلوم فاجعه منا

سازمان حج و زیارت در راستای زنده نگاهداشتن یاد شهدای مظلوم فاجعه تلخ منا از علاقمندان برای ارسال آثار هنری برای یادمان مهاجران الی الله دعوت به عمل آورد.
فراخوان منا

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان حج و زیارت در راستای زنده نگاهداشتن یاد شهدای مظلوم فاجعه تلخ منا از علاقمندان برای ارسال آثار هنری برای یادمان مهاجران الی الله دعوت به عمل آورد.

 

سازمان حج وزیارت اعلام کرده است، لازم است محتوای این آثار دارای ارتباط معنایی با کنگره عظیم حج و فاجعه منا و در راستای ارزش نهادن به مقام والای شهدای مظلوم منا، نماد مظلومیت زائران و انتقال مضامین ایثار، از خودگذشتگی و روح تعامل در حج باشد.

 

بر اساس این گزارش، مهلت ارسال آثار تا 2 اردیبهشت ماه سال 95 و شرکت برای عموم آزاد خواهد بود همچنین نتایج قرعه کشی برای اهدای جوایز به آثار منتخب 16 اردیبهشت ماه 95 همزمان با عید سعید مبعث اعلام خواهد شد.

 

در این فراخوان آمده است آثار ارسالی می بایست به فرمت jpg و قدرت تصویر 300dpi باشد که بر روی لوح فشرده و یا بصورت ایمیل به دبیرخانه یادمان ارسال شود.

 

علاقمندان می توانند آثار هنری خود را به آدرس دبیرخانه یادمان به نشانی خرم آباد، بلوار حج، مدیریت حج و زیارت استان لرستان و یا به ایمیل hajlorestan@gmail.com ارسال کنند.

 

محتوای آثار

ارتباط معنایی اثر با کنگره عظیم حج، ارتباط کالبدی و مفهومی اثر با فاجعه منا، ارزش نهادن به مقام والای شهدای منا، نماد مظلومیت زائران و بی مسئولیتی میزبان، انتقال مضامین ایثار، از جان گذشتگی و روح تعامل در حج، یادآور بودن خاطره ی شهدای منا و عمق این فاجعه ی غمبار، قابلیت برقراری ارتباط با اقوام و ملیت های مختلف، توجه به و یژگی های معماری ایرانی اسلامی، توجه به جنبه های زیبا شناختی و زیبایی شناسی و ایجاد فضای متین، آرام و روح افزار در فضای شهری

 

جوایز

نفر اول، تندیس، لوح تقدیر و هزینه دو سفر عتبات عالیات(هوایی)، نفر دوم، تندیس لوح تقدیر و هزنیه سفر عتبات عالیات(هوایی)، نفر سوم، لوح تقدیر و هزنیه سفر عتبات عالیات(هوایی)

 

شرکت برای عموم در این فراخوان آزاد است و تمامی اثار باید مرتبط با موضوعات یادمان باشند، آثار برگزیده و قابل قبول هیئت داوران در مراسم پایانی یادمان به نمایش گذاشته می شوند.

 

به تمامی شرکت کنندگان که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت داده خواهد شد.

 

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 3239392 با پیش شماره 0663 مدیریت حج وزیارت استان لرستان دبیرخانه یادمان تماس بگیرند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات