۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۳۲۰۰۷۳
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه:

صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه در سال 95 کامل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ۱۰ برابر شدن فضای آستان با اتصال صحن جامع فاطمی به حرم خبرداد، گفت: این صحن تا پایان سال ۹۵ به صورت رسمی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
حرم حضرت معصومه

 جهانیگر زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مهم معاونت اجرایی، توسعه و عمران فضای موجود آستان برای افزایش کیفیت خدمت رسانی به زائران است، گفت: با توجه به این که طرح جامع حرم مطهر از سال های پیش در دستور کار قرار داشت ولی به دلایلی متوقف شده بود که از ابتدای سال مجدداً با جلسات مستمری که داشتیم در شورای عالی شهر سازی به تصویب رسید و به نهادهای مختلف در سطح استان ابلاغ شد.


وی افزود: فضایی که امروز در اختیار آستان مقدس است نزدیک به هفت هکتار بوده که شامل فضاهای عبادی، زیارتی و فضاهای پشتیبان است و بر اساس بررسی های موجود، تعداد زائران بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) در سال نزدیک به 17 میلیون نفر است که در افق طرح که 1422 هجری شمسی است، این تعداد زائر به حدود 34 میلیون نفر خواهد رسید که در چنین شرایطی فضاها باید به 17 هکتار افزایش یابد که فضای مورد نیاز(10 هکتار) در ضلع های شمالی (میدان آستانه) و شرقی( بست عمار یاسر) و جنوبی بعد از خیابان شبستان تأمین خواهد شد.


معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه صحن جامع فاطمی نیز یکی از مکان هایی است که فضای موجود حرم را افزایش می دهد، تصریح کرد: با اتصال این فضا به حرم، فضای موجود آستانه به 10 برابر افزایش خواهد یافت.


جهانگیر زاده با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌های ساخت این صحن از محل اعتبارات سفر استانی دولت تأمین شده است، گفت: صحن جامع فاطمی در سال 95 به صورت کامل اتمام یافته و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: توسعه فضای حرم مطهر و تبدیل آن به یکی از قطب های مهم نشر و توسعه فرهنگ اسلامی در سطح جهانی نیازمند همکاری همگانی مردم و نهادهای اداری و سازمانی است که در سطح شهر قم وجود دارد.


جهانگیر زاده یادآور شد: در حال حاضر با احداث ضریح جدید در شبستان نجمه خاتون دسترسی مردم به‌خصوص خانواده‌ها برای زیارت مضجع شریف آسان‌تر شده و بدون اینکه تجمع و رفتار آمد مردم دچار مشکل شود امکان زیارت برای همه افراد به‌خصوص افراد مسن و سالمند فراهم شده است./968/ت303/ی

ارسال نظرات