۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۰۴۲۹
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

فرهنگ‌های وارداتی مهم‌ترین تهدید نهاد خانواده ایرانی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فروپاشی خانواده اصلی‌ترین آسیب جامعه امروز است، گفت: باید مسؤولان توجه بیشتری به مقابله با فرهنگ‌های وارداتی به عنوان مهم‌ترین تهدید خانواده ایرانی و اسلامی داشته باشند.
وضيع- نشست جمعيت بانوان فرهيخته خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، زهره وضیع، رییس و استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد و رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی امروز در نشست این جمعیت، با اشاره به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در کشور، اظهار کرد: باید پذیرفت که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مهم و مطرح در جامعه ما فروپاشی خانواده‌ها است ازاین‌رو باید مسؤولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه لازم است مسؤولان فرهنگی و نهادهای متولی در کشور، کمیت و کیفیت برنامه‌های خود در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: خانواده اسلامی باید به سمت بقا و تعالی حرکت کند اما متأسفانه اکنون این موضوع با غلبه فرهنگ‌های وارداتی بسیار کمرنگ شده و از بین رفته است.

 

وضیع با بیان اینکه فروپاشی خانواده اصلی‌ترین آسیب جامعه امروز است، اضافه کرد: باید مسؤولان توجه بیشتری به مقابله با فرهنگ‌های وارداتی به عنوان مهم‌ترین تهدید خانواده ایرانی و اسلامی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مسأله طلاق به عنوان موضوعی آزاردهنده مطرح بود اما اکنون به سمتی پیش رفته که طلاق زشتی خود را از دست داده و تقریباً در بسیاری از خانواده‌ها موردی از طلاق یافت می‌شود.

 

وضیع با تأکید بر اینکه نباید از کنار موضوع طلاق به‌سادگی گذشت چراکه طلاق آسیب‌های بیشتری را متوجه فرزندان می‌کند، افزود: متأسفانه به دلیل تهاجم فرهنگی دشمنان و عدم انجام برنامه‌های مقابله‌ای متناسب، وضعیت طلاق روز به روز در کشور بدتر می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه طلاق آسیب‌های فراوانی برای خانواده‌ها و جامعه دارد، تصریح کرد: درگذشته شمار مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کم بود اما اکنون با افزایش طلاق تعداد این مراکز نیز افزایش یافته است که این مورد تنها یکی از آسیب‌های طلاق محسوب می‌شود.

 

رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی با تأکید بر نقش‌آفرینی بیشتر این نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان باید بیش از گذشته به تحکیم بنیان خانواده توجه کنند.

 

به گفته وضیع جمعیت بانوان فرهیخته استان همچنین می‌بایست به ترسیم شاخص‌های رشد، کادر سازی و شبکه‌سازی و هویت بخشی جمعیت بانوان فرهیخته بپردازد تا از این طریق بتواند به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده جامه عمل بپوشاند.

 

سکینه پیلتن، مسؤول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان در راستای ترویج ارزش‌های نظام اسلامی به صورت غیردولتی و مردمی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی می‌کند.

 

وی افزود: هدف از فعال شدن این جمعیت، ایجاد هماهنگی، همسویی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی استان‌ها و توانمندسازی و مرجع سازی شخصیت‌های تأثیرگذار است.

 

پیلتن اضافه کرد: احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان و زمینه‌سازی برای هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی استان از اهداف کیفی فعالیت‌های این قشر محسوب می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات