۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۰۴۹۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه برای کمیته امداد است/ معنویت لازمه افزایش سلامت محیط کاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که اعتماد مردم یک سرمایه بزرگ برای خانواده کمیته امداد است، گفت: اگر معنویت در محیط کاری حاکم شود، سلامت کار هم افزایش می‌یابد و روزنه فساد به کمیته امداد بسته می‌شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان، با تسلیت رحلت عالم وارسته آیت‌الله واعظ طبسی، اظهار داشت: آیت‌الله واعظ طبسی شخصیت مفید و ارزشمندی برای اسلام و انقلاب بود که عمری با برکت داشت.

 

وی با اشاره به خدمات این مجاهد نستوه در طول دوران زندگی سراسر با برکتش، افزود: خدمت‌گذاری در آستان مقدس امام رضا(ع) از بالندگی‌های زندگی وی بود که توانست الگوی مدیریت اسلامی را با مدیریت خود در این مجموعه به نمایش بگذارند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان این که کمیته امداد یک نهاد ارزشمند و بزرگ در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید جایگاه واقعی و مقدس این نهاد را درک کرد و تنها برای کسب درآمد و اشتغال به خدمت در آن مشغول نشویم.

 

وی با بیان این که برخی افراد بیمار دل در خارج از این نهاد به جایگاه واقعی آن واقف نیستند، تصریح کرد: خدمت در این نهاد باید با نگاه قداست باشد چرا که اگر کسی قداست این مجموعه را درک کند به تمام معنا در همه لحظات خودش را در حال عبادت می‌بیند، عبادتی که از بسیاری از مستحبات و اعتکاف جایگاه والاتری دارد.

 

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: باید تلاش کرد در مجموعه خودمان این نگاه اصلاح شود تا معنویت، اخلاص و نگاه قداست‌گونه در محیط کاری تزریق شود و این نیاز به کار فرهنگی زیاد دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر این نکته در محیط کاری حاکم شود، سلامت کار هم افزایش می‌یابد و روزنه فساد به کمیته امداد بسته می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اعتماد مردم یک سرمایه بزرگ برای خانواده کمیته امداد است، تصریح کرد: مراقب باشید درگیر بودن با مشکلات و سختی‌های زندگی مردم شما را دچار قساوت قلب نکند؛ برای گره‌گشایی از کار آن‌ها تلاش کنید و به این نهاد و نظام ارزشمند جمهوری اسلامی آبرو ببخشید.

 

در ادامه این دیدار نیز ابوالقاسم رستگار، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 27 هزار خانواده، 70 درصد از زنان سرپرست خانوار، 20 درصد از سالمندان و 2 هزار و 500 یتیم در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

 

وی افزود: طرحی را با بنیاد تعاون زندان آغاز کرده‌ایم که در آن تجهیزات از زندان و نیروی کار از کمیته امداد تأمین می‌شود و در همین راستا تاکنون 30 نفر زن سرپرست خانوار مشغول کار شده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک هزار و 650 خانواده فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب در استان شناسایی شده است که در قالب یک برنامه 3 ساله و با استفاده از همکاری نیروهای بسیج سازندگی درصدد تأمین مسکن برای آن‌ها هستیم.

 

رستگار با اشاره به این که امسال 385 مورد ارجاع به این نهاد وجود داشته است، تصریح کرد: از این تعداد 54 مورد غیر واجدالشرایط تشخیص داده شدند، 50 مورد در دست اقدام است و 270 مورد نیز خدمت‌رسانی شد.

 

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری به همکاری 8 مؤسسه خیریه از تهران با کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: این 8 مؤسسه امسال 66 مسکن برای نیازمندان در سطح استان احداث کرده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که افزایش سفرهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات از طریق خیران و نیکوکاران در دستور کار کمیته امداد است، تصریح کرد: امسال بیش از یک هزار نفر به مشهد مقدس و بیش از 300 نفر زن سرپرست خانوار به عتبات عالیات اعزام شدند./9457/202/ب1

ارسال نظرات