۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۲۰۵۰۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

رسانه‌ها فلسفه شهید و شهادت را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تشریح برنامه‌های روز شهید در 22 اسفندماه، از رسانه‌ها خواست که فلسفه شهید و شهادت را برای مردم بیان کنند و شرح دهند که امنیت امروز ما را غیر از شهدا کسی ایجاد نکرده است.
سردار هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سیدجواد هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز شهید در 22 اسفند، اظهار داشت: شهدا مردان بی ادعایی بودند که بدون چشم داشت به جبهه ها شتافتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و آنهایی هم که دچار نقص یا قطع عضو شدند نیز بسیار قابل احترام هستند؛ بنابراین کار برای فرزندان آنها واجب است؛ اشتغال این فرزندان،‌ کسب و معاش آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و مشکلات خانواده های شهدا اعم از مسکن و تحصیلات نیز با یاری اداره های مربوطه برطرف شود.

 

وی افزود: در تفکر اسلامی کلمه شهادت به معنای از خود گذشتگی است و با پشت پا زدن به عقاید شهدا فرهنگ شهادت محقق نمی شود؛ ما باید امروز سیره شهدا را در بطن جامعه ببینیم، وقتی می گوییم فلان شهید همیشه دوست داشت یار و مددکار مردم باشد باید این سیره اخلاقی را در زندگی خودمان پیاده کنیم؛ شما نگاه کنید حتی کشورهایی که دین ندارند بر سر مزار کشتگان خود در جنگ ها می روند هر روز قبور را تمیز می کنند و بهترین مراسمات خود را آن جا می گیرند.

 

امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تأکید بر این که امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا است، از کم کاری برای شهدا انتقاد کرد و افزود: چرا موزه شهدا در قم نیست؟ به جایگاه اصلی شهدا که گلزار است و بیش از سی سال گرد و غبار گرفته توجهی نمی شود؛‌ امروز استکبار ستیزی خواسته شهدای ما است.

 

وی ادامه داد: همین بیداری اسلامی مرهون شهدا است و استقلال و امنیتی که حاکم بر کشور ما است و ما به آن افتخار می کنیم به برکت شهدا است،‌نشان بر این مدعا کشور های اطراف ما است که روزانه جنگ و خونریزی در آن جریان دارد پس جا دارد قسمتی از پول هایی میلیونی که خرج می‌شود به شهدا اختصاص پیدا کند.

 

تشریح برنامه های روز شهید

وی با اشاره به 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید یادآور شد: ما در روز 22 اسفند که با مصوبه شواری عالی انقلاب فرهنگی و تأیید رهبری معظم به عنوان روز شهید نام گرفته است،‌ می خواهیم جنبشی در میان مردم ایجاد کنیم؛ همانگونه که مردم در محرم و صفر و اربعین و جشن ها در میدان حاضر می شوند، در روز شهید هم همین طور باشد.

 

هاشمی ادامه داد: ما در استان قم بیش از 5000 شهید داریم؛ این وظیفه رسانه ها است که فلسفه شهید و شهادت را  برای مردم بیان کنند و به آن ها بفهمانند که امنیت امروز ما را غیر از شهدا کسی ایجاد نکرده است.

 

وی با تصریح بر این که جوانان امروز همانند همان جوانان زمان جبهه و جنگ هستند،‌ خاطرنشان کرد: باید فرهنگ شهدا و همدلی و همزبانی آن ها در جامعه نهادینه شود؛ سالها از روز شهید غفلت شده است، بنابراین باید رنگ و بوی اداره ها عوض شود همچنانکه رهبری معظم فرمودند شهدای ما گاهی از برخی امام زاده ها بالاتر هستند.

 

زنده واقعی شهدا هستند

هاشمی با بیان این که شهدا به واقع زنده هستند،‌خاطرنشان کرد: وقتی به همراه جمعی از بنیاد شهید به دیدن مادر شهید در حاجی آباد رفتیم می گوید دیشت فرزندم را در خواب دیدم که به من گفت: امروز 17 نفر میهمان برای شما می آید زمانی که ما اعضا را شمارش کردیم 17 نفر بودیم؛ بنابراین بر عهده رسانه ها است که این حیات طیبه را حفظ کنند و در مقابل جبهه تکفیر و وهابیت که به دنبال جلوگیری از ترویج ایثار و شهادت هستند بایستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی به برکت همین شهدا است، به همین خاطر ما در برنامه های خود در این ایام به دنبال ترویج گفتمان شهدا هستیم و نقدهایی هم اگر باشد با جان و دل می پذیریم.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به برنامه های این اداره،‌خاطرنشان کرد: نخستین برنامه همایش ائمه محترم جماعات، روز سه‌شنبه در مجتمع هست تا توجیه شوند که در بین دو نماز از شهدا مطالبی بگویند و همچنین از دیگر برنامه های بنیاد شهید می توان به دیدار با مراجع عظام همراه با چند تن از خانواده شهدا، دعای کمیل، ندبه و سمات با مشارکت هیأت رزمندگان در مجتمع امام خمینی(ره)، هماهنگی با شورای اداری استان جهت غبار روبی مزار شهدا اشاره کرد.

 

طرح سپاس در اداره های قم اجرا می شود

وی در ادامه به طرح سپاس به عنوان یکی دیگر از برنامه های بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در این طرح به همه اداره ها ابلاغ کرده ایم که از خانواده شهدا و جانبازان خود تجلیل کنند و همچنین نخستین بار یک صبح گاه پس از سی سال در گلزار شهدا توسط نیروی سپاه علی بن ابی طالب برگزار می شود و در ادامه بیش از 2000 هزار دانش آموز انس و الفتی نمادین در کنار شهدای دانش آموز خواهند داشت.

 

هاشمی با اشاره به برنامه دیگر این اداره عنوان داشت: عهد  و پیمان با شهدا،‌ بیان ارزش شهید و شهادت در دروس خارج،غرس نهال به نام شهدا در بوستان های قم، پیاده روی و حرکت نمادین موتورسواران روز شنبه از فلکه پلیس به سمت گلزار شهدا و طرح نامه ای به شهید به عنوان انشاء در مدارس همراه با اهدای جوایز نفیس به افراد برتر از دیگر برنامه های بنیاد شهید است.

 

وی افزود: در پایان این برنامه ها، همایش اصلی ما روز 22 اسفندماه مجتمع حضرت امام برگزار می شود که در این مراسم از وجود یکی از شخصیت های کشوری استفاده خواهیم کرد و با هدف مطرح شدن یاد و نام شهدا، برنامه نمادین برای شهدا خواهیم داشت./1330/پ202/ی

ارسال نظرات