۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۶۲۴
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

فعالیت های قرآنی باید مردمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و ریس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت تدوین برنامه 5 ساله مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید در راستای مردمی کردن فعالیت های قرآنی در عرصه مسابقات تلاش کنیم.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد عالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چشم انداز مسابقات جمهوری اسلامی ایران باید تدوین شود ، اظهارداشت : سیاست های کلی سازمان اوقاف در سه حوزه وقف ، امامزادگان و فعالیت های قرآنی به دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد شده است و در آن به چشم انداز مسابقات قرآن هم اشاره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه چشم انداز مسابقات در سطوح مختلف ملی و بین المللی باید تدوین شود ، افزود : این چشم انداز به عنوان سند بالادستی مسابقات باید در دستور کار قرار گیرد و مجموعه های متولی مسابقات این سند را مبنای کار قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات مختلف قرآن در سالهای گذشته باید آسیب شناسی و جمع بندی شود ، تصریح کرد : حدود 4 دهه از انقلاب اسلامی گذشته است و در این مدت فعالیت های متعدد خوب و بعضاً ناموفقی صورت گرفته است که باید مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد و در زمینه مسابقات قرآن نیز اینگونه است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه ششم 5 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است ، افزود : در سازمان اوقاف نیز برنامه 5 ساله ششم در حال تدوین است و باید برای مسابقات قرآن نیز ستاد عالی برنامه ای 5 ساله را تدوین کند و براساس آن برنامه سال 95 هم طراحی شود.

 

وی اضافه کرد : لازمه طراحی برنامه 5 ساله مسابقات، ارزیابی و آسیب شناسی فعالیت های 5 ساله گذشته پیرامون مسابقات در بخش ها و سطوح مختلف است تا جایگاه فعلی مشخض شود و برای جایگاه و دستاوردهای آینده تصمیمی گیری شود.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : اجرای برنامه های ستادعالی مسابقات برعهده دستگاههای اجرایی ذیربط اعم از اوقاف ، آموزش و پرورش ، نیروهای مسلح و ... است که مجری برگزاری مسابقات و برنامه های قرآنی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در جهت گیری برنامه های 5 ساله ستاد باید اولویت بندی برنامه ها در نظر گرفته شود، گفت : تکالیف داخلی ستاد براساس رهنمود های مقام معظم رهبری ، مردمی کردن فعالیت های قرآنی است که معتقدم این مطالبه ایشان هنوز محقق نشده است و تاثیر مسابقات قرآن به سطح و لایه های زیرین جامعه نفوذ نکرده است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برای فعالیت های قرآنی بویژه مسابقات باید کادر سازی شود ، گفت : ظرفیت فوق العاده نیروی انسانی جوان باید برای مسابقات به کار گرفته شود و هر معلم قرآن باید سالانه افرادی را برای داوری ، قرائت ، حفظ و مدیریت قرآنی تربیت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح بین المللی نیز باید از ظرفیت قاریان شرکت کننده در دوره های گذشته مسابقات برای دعوت از نفرات بهره برد، گفت : ستاد عالی مسابقات قرآن باید با تنظیم دستورالعملی ارتباط مستمری با داوران و شرکت کنندگان خارجی مسابقات بین المللی قرآن برقرار و ارتباط خود را حفظ کند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید آسیب شناسی کنیم که چرا مسابقات قرآن جذابیت های مسابقات ورزشی را برای مخاطبان ندارد ، گفت : در زمینه آئین نامه داوری مسابقات باید بررسی ها و آسیب شناسی هایی شود و خشوع و خضوع مدنظر مقام معظم رهبری در آن لحاظ شود./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات