۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۳۲۰۶۵۹
حجت‌‌الاسلام دهشیری:

تبلیغ اینترنتی نیازمند تقویت باورها و مهارت آموزی کافی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی نشریه فرهنگ پویا گفت: با توجه به این‌که دشمن از طریق ارزش‌ها و باورها جامعه را خراب می‌کند، طلاب علوم دینی قبل از این‌که وارد عرصه تبلیغی بشوند، باید خود را در جهت مبانی و عقاید تقویت کرده و توانایی تبیین، استدلال و تقویت باورها را کسب کنند.
حجت‌الاسلام عليرضا دهشيري

حجت‌‌الاسلام علیرضا دهشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی، اظهار داشت: با توجه به رشد و گسترش رسانه‌ها، هر فردی باید نسبت به فواید و مضرات این پدیده آشنا باشد.

 

دبیر اجرایی نشریه فرهنگ پویا بیان کرد: استفاده مثبت از رسانه و فضای مجازی همه‌گیر است، اما طلاب و روحانیان با توجه به نقش رهبری و تبلیغی در جامعه، لازم است بیشتر در این عرصه فعال باشند و آگاهانه از تکنیک‌های جدید تبلیغی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: هر طلبه برای کار تبلیغی، لازم است بر مبانی دینی خود مسلط و معتقد باشد؛ اما کار تبلیغی در محیط اینترنت و فضای مجازی نیازمند تسلط بیشتری بر مبانی دینی است.

 

حجت‌‌الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: با توجه به دشواری پیاده سازی مبانی دینی در فضای مجازی و تأثیرگذاری بر دیگران، طلاب و روحانیان باید با مهارت‌های اینترنتی نیز به خوبی آشنا باشند.

 

محقق و پژوهشگر فرهنگی حوزه علمیه قم ابراز کرد: هر طلبه با توجه به علاقه‌های خود باید نسبت به سخنرانی، نگارش و مصاحبه مهارت کافی داشته باشد.

 

وی افزود: همچنین فعالیت طلاب در فضای مجازی نیازمند آگاهی نسبت به شیوه‌های راه‌اندازی وبلاگ و تولید نرم‌افزار و اموری از این قبیل است؛ البته این مهارت نیازی به آموختن تخصصی ندارد.

 

حجت‌‌الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که دشمن از طریق ارزش‌ها و باورها جامعه را خراب می‌کند، طلاب علوم دینی قبل از این‌که وارد عرصه تبلیغی بشوند، باید خود را در جهت مبانی و عقاید تقویت کرده و توانایی تبیین، استدلال و تقویت باورها را کسب کنند.

 

وی یادآور شد: طلاب برای ورود به عرصه رسانه و فضای مجازی باید نسبت به اخبار اطراف خود اطلاعات به‌روز داشته و نسبت به جریانات، گروه‌ها و اقشار آگاهی و بصیرت کافی داشته باشند.

 

دبیر اجرایی نشریه فرهنگ پویا تأکید کرد: اخلاق شخصی افراد هرچه روزآمدتر باشد، در اخلاق اجتماعی مؤثر است؛ کسی که راستگویی، رفتار و معاشرتش را تقویت کند، به نحو بهتری می‌تواند در عرصه اجتماعی حضور یابد./997/302/ب2

ارسال نظرات