۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۷۶۸
مدیر مدرسه علمیه ام ابیها:

حوزه ها و مدارس علمیه بهترین بستر یادگیری معارف الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ام ابیها گفت: بانوان بخشی از مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را بر عهده دارند؛ در این راستا اگر بخواهند زندگی خود را بر محور دین مدیریت کنند باید از دین شناخت کافی داشته باشند که بهترین بستر یادگیری معارف و شناخت دین، حوزه ها و مدارس علمیه هستند.
حوزه علميه

سیده فاطمه موسوی، مدیر مدرسه علمیه ام ابیها(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: جامعه ما، یک جامعه دینی و اسلامی است و بحث شناخت دین یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های آن است، به ویژه برای بانوان که بخشی از مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را بر عهده دارند و اگر بخواهند زندگی خود را برمحور دین مدیریت کنند باید از دین شناخت کافی داشته باشند که بهترین بستر یادگیری معارف، حوزه ها و مدارس علمیه هستند.

 

وی در رابطه با اهمیت کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: با توجه به سطح طلبه‌های فارغ التحصیل شده، این بانوان می‌توانند از طریق آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تبلیغ در مجامع عمومی و تحقیق و پژوهش در مباحث پایان نامه و کتاب نویسی فعالیت‌های بسیار مؤثری داشته باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه درباره اولویت طلبه‌ها در انتخاب مدرسه گفت: نزدیک بودن محل تحصیل به محل زندگی برای طلبه‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

وی افزود: مدرسه علمیه ام ابیها مانند سایر مدارس علمیه از امکانات متعارف و استادانی توانمند و آگاه در حوزه علوم و فنون دینی برخوردار است.

 

موسوی تصریح کرد: در این مدرسه برنامه‌های فرهنگی از قبیل سیره مطالعاتی شهید مطهری و بحث بصیرت دهی ولایی پیرامون صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را برگزار می‌کنیم که این برنامه ها فقط برای طلبه های همین مدرسه اجرا می شود.

 

وی تأکید کرد: شرایط پذیرش این مدرسه همان شرایط عمومی است که از طرف مرکز مدیریت خواهران برای کلیه مدارس علمیه تعیین شده است و به دلیل محدودیت مکانی فقط به صورت حضوری و تمام وقت با ظرفیت 30 نفر پذیرش انجام می‌شود که متقاضیان باید حداقل معدل دیپلم 12 و حداکثر سن 35 سال را داشته باشند.

 

گفتنی است، مدرسه علمیه ام ابیها درسال 1365 در خیابان شهید رجایی تهران تأسیس و در سال 1376 زیر نظر مرکز مدیریت خواهران مصوب شد و مؤسس آن مرحوم حجت الاسلام اراکی بود و تولیت این مدرسه در حال حاضر به عهده حجت الاسلام  آقا تهرانی است./966/302/ب2

ارسال نظرات