۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۸۱۰
رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان:

انس با قرآن کریم موجب تعالی و تکامل انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان با بیان این که انس با قرآن کریم زمینه ساز تعالی و تکامل انسان است، گفت: انسان با تمسک به کلام وحی می تواند زندگی خود را در مسیر سعادت و رستگاری قرار داده و به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند.
رييس اوقاف لاريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رمضان شجاعی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان، امروز در جمع فعالان قرآنی بخش لاریجان آمل با بیان این که از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی است، گفت: تروج فرهنگ قرآنی امر گرانقدری است که باید در این راستا اهتمام شایسته ای وجود داشته و گام های گرانقدری برداشته شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امورخیریه برنامه های ویژه و مهمی را در راستای ترویج فعالیت های قرآنی در دست اقدام دارد که می تواند نقش مهمی در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه داشته باشد که از علاقه‌مندان و دوستداران جهت بهره گیری از برنامه های این اداره دعوت می شود که همه باید دست در دست هم داده و برای ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی گام برداریم.


وی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی ثمرات و برکات ارزشمندی داشته و بهره گیری از آن نظام اسلامی را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می دهد که ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود که برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.

 

حجت الاسلام شجاعی با بیان این که انس با قرآن کریم زمینه ساز تعالی و تکامل انسان می شود، گفت: انسان با تمسک به کلام وحی می تواند زندگی خود را در مسیر سعادت و رستگاری قرار داده و به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کند.


وی با اشاره به این که قرآن کریم سرچشمه همه کمالات و عاملی در مسیر تعالی و پیشرفت انسان است، بیان داشت: همه ما نیاز داریم در محضر قرآن کریم حضور پیدا کرده و از معارف والا و گرانقدر آن بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان افزود: توسعه فرهنگ قرآن امری مهم و اساسی است که باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود در این مسیر مهم و ارزشمندی استفاده لازم صورت گیرد.


حجت الاسلام شجاعی بیان داشت: نفرات برتر مسابقات قرآنی تعیین و به اداره کل اوقاف مازندران اعلام می شود که هریک از قرآن آموزان گواهینامه حفظ جزء سی ام قرآن کریم دریافت می کنند.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان با اشاره به اینکه  اجاره ‌نامه 200 موقوفه لاریجان بروزرسانی شد، گفت: بروزرسانی موقوفات سبب اجرای بهتر نیت واقف می شود.


وی با بیان اینکه مراجع تقلید و علما بر بروزرسانی اجاره نامه موقوفات تاکید دارند، ادامه داد: تنظیم قرارداد اجاره برای متصرفان موقوفات یکی دیگر از برنامه های اوقاف به شمار می رود که به صورت جدی در حال پیگیری است.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان از تنظیم چهل سند اجاره اولیه موقوفات خبرداد و گفت: از این تعداد سی و هفت سند مربوط به موقوفات متصرفی و سه سند مربوط به موقوفات غیرمتصرفی است.


حجت الاسلام شجاعی بیان کرد: 200 اجاره نامه موقوفات لاریجان با تلاش کارشناسان بهره وری بروزرسانی شد که صد و نود اجاره نامه متصرفی و ده اجاره نامه غیرمتصرفی است.


وی تصریح کرد: ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص لاریجان برگزار می شود که ضرورت دارد سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات