۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۱۹۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

گسترش فضاهای مجازی از مصادیق شبیخون فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: این که شهری از شاخص های معنوی خود پایین می‌آید به دلیل اثرات شبیخون فرهنگی است که دشمن‌زده است و جامعه ما در تقابل با این شبیخون حرکت نکرده و فضاهای مجازی یکی از همین موارد است.
دکتر ابوالفضل ايراني خواه،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی‌خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم عصر امروز در جلسه شورای امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش های امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد با اشاره به برگزاری طرح سفیران هدایت در بیمارستان‌های قم، ابراز داشت: شاکر خدا هستیم که به برکت حضور و زحمات مبلغان توفیق پیدا کردیم قسمتی از وظایف و رسالت‌های معنوی خود را انجام دهیم و جایگاه معنوی سلام را در نظر داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: هنوز در تحقق کامل این طرح فاصله زیادی داریم و امیدواریم با درایت و تکمیل رسالت های خود به آن نتیجه نهایی برسیم.

 

ایرانیخواه قداست و معنویت شهر قوم را بالا توصیف کرد و افزود: اگر جایگاه معنوی قم نسبت به استان‌های دیگر بالاتر از متوسط کشور است، بیشتر به مربوط به قداست و حرمت و توجه بزرگان به این شهر است؛ شما ببینید ما دو مرکز معنوی در کشور یعنی مشهد و شیراز را هم داریم ولی شاخص های معنوی این دو دیار مقدس زیاد به چشم نمی خورد.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن یادآور شد: این که شهری از شاخص‌های معنوی خود پایین می‌آید به دلیل اثرات شبیخون فرهنگی است که دشمن زده است و جامعه ما در تقابل با این شبیخون حرکت نکرده است؛ فضاهای مجازی یکی از همین موارد است که به شدت در کودک و نوجوان اثر گذشته است و اهل فن و فقه باید دنبال چاره اندیشی باشند و هر چند فعالیت‌هایی صورت گرفته است ولی کافی نیست.

 

ایرانیخواه با تأکید بر ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن را فریضه فراموش شده خواند و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید مثل نماز امر به معروف را یاد گرفت و بعد در خصوص آن کار کرد به همین خاطر گاهی برخی در ادرات حتی با نیت خیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر می کنند ولی نتیجه عکس می دهد؛ آن چه رهبری معظم تأکید کردند جدای از یادگیری و آموزش که برعهده حوزویان است، امر به معروف لسانی است در سطح آحاد جامعه است.

 

وی ادامه داد: رسالت ما در امر به معروف با زبان است و باید در مرحله عمل، این کار به مسؤولین و صلاحیت دارها برسد؛ باید اعتراف بکنیم به دلیل یادنگرفتن درست، نتوانستیم به این فریضه مهم تحقق ببخشیم، هرچند کم کاری هم در این زمینه زیاد بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با مطلوب خواندن طرح سفیران محبت در بیمارستان ها اضافه کرد: این خیلی خوب است که جدای از مسائل طبی و درمانی در سطوح بیمارستانی، رسالت های دینی هم مدنظر باشد به ویژه تکریم بیمار که واقعا مسأله مهمی است و در این جهت با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم؛ من زجر می کشم بیماری دردمند می آید و توسط پزشک و پرستار برخوردهایی ناشایست نسبت به او صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: یک برخورد می تواند آرامش بدهد و خرجی هم ندارد ولی برخی از کارکنان کاری می کنند که هیچ گونه استدلالی ندارد؛ خستگی و نگرفتن حقوق توجیه نمی شود که پرستار یا پزشک برخوردهای ناشایست داشته باشد؛ این نگرش مشکلی را حل نمی کند، بنابراین در طرح سفیران محبت در کنار ارتقای موازین شرعی و نماز بسیار مهم است، باید تبلیغ در جهت اصلاح برخورد ها و تکریم ارباب رجوع در رأس قرار گرفته شود.

 

ایرانیخواه در پایان با بیان این که قم باید در مسائل اخلاقی الگو باشد، عنوان کرد: با رعایت اخلاق است که می توانیم توجه خاص حضرت امام زمان(عج) را جلب کنیم؛ این خیلی بد است که بدحجابی به راحتی در تلویزیون ترویج می شود ولی این بدحجابی نباید در قم جایگاهی داشته باشد؛ قم آن قدر قداست داشت که همسرخبیث پهلوی با چادر آمد و جرأت نداشت برهنه به قم بیاید ولی امروز شاهد مسائل بدی هستیم که باید اصلاح شود./1330/202/ب2

ارسال نظرات