۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۴۱۱
حجت‌الاسلام رضوی مهر:

جامعه تا قیامت محتاج فاطمه شناسی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناخت حضرت زهرا(س) مقدمه شناخت روحیات حضرت رسول(ص) است، گفت: عصمت، عفت و صلابت ایمان فاطمه(س) همه برگرفته از صلابت، عفت، حیاء، پایداری و مقاومت پیامبر در راه اسلام است.
زهراي_شهيده

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه از آنجا که ولایت حلقه وصل با نبوت است و وجود نازنین حضرت زهرا(س) با حلقه عصمت بین نبوت و امامت ارتباطی را عقلانی و هم الهی رقم می زند، ابراز کرد: اهمیت حفظ ولایت برای صدیقه طاهره(س) مبرهن است تا آنجا که وجود شریف حضرت فاطمه(س) تصمیم می گیرند سبقت در شهادت برای استمرار ولایت با فدا شدن خود و محسن شهیدشان(س) رقم بخورد.

 

وی ادامه داد: گوهر عصمت هم در ولی خدا و هم در معصوم و هم در نبی متجلی است و حضرت زهرا(س) فردی از مجموعه معصومین(ع) هستند، اهمیت ولایت که به حفاظت از نبوت و دستاوردهای الهی باید اینگونه در اذهان ترسیم شود که ارسال کتب و ارسال انبیاء همه مبتنی بر این است که بقائی را برای او مترتب کنیم.

 

حجت الاسلام رضوی مهر اضافه کرد: این بقاء ترتب پیدا نخواهد کرد مگر به وسیله استمرار امامت و ولایت که از بدو اقامه ولایت و وصایت حضرت رسول(ص) که امر الهی توسط امام علی(ع) استمرار داشته تا به دست امام زمان(عج) برسد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه همین طور که در رابطه با قرآن گفته می شود حکم کل قرآن منطبق بر حکم جزء قرآن است و جزء قرآن از کل قرآن برگرفته می شود اظهار داشت: حضرت زهرا(س) هم جزء پیکره نازنین پیامبر(ص) است.

 

حجت الاسلام رضوی مهر خاطر نشان کرد: خداوند حرمتی برای قرآن گفته است که بدون وضو نمی شود قرآن را لمس کرد و نمی شود به سوره قرآن یا یک کلمه از قرآن حتی به زیر و زبر قرآن نمی شود دست زد برای اینکه اینها جزئی از قرآن هستند.

 

وی اضافه کرد: خداوند برای پیغمبر هم احکامی را صادر کرده است و نیز برای حضرت فاطمه(س) هم این چنین اولویتی قابل تصور است یعنی همان گونه که پیامبر را باید با طهارت باطنی ادراک کرد حضرت زهرا(س) را نیز باید با طهارت باطنی ادراک کرد.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای درک حضرت زهرا(س) باید دارای طهارت بود، ابراز کرد: در این مسأله امام علی(ع) از میان بندگان خدا و سایر مسلمانان کوی سبقت ربود که برای همین خداوند او را وصی پیامبر(ص) و هم کفو فاطمه قرار داد.

 

فاطمه زهرا(س) مقدمه شناخت روحیات حضرت رسول(ص) است

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه شناخت حضرت زهرا(س) مقدمه شناخت روحیات حضرت رسول(ص) است، تصریح کرد: عصمت، عفت و صلابت ایمان فاطمه(س) همه برگرفته از صلابت، عفت، حیاء، پایداری و مقاومت پیامبر در راه اسلام است.

 

وی  با بیان اینکه  تا قیامت جامعه محتاج فاطمه(س) شناسی است، گفت: چرا که فاطمه(س) مانند سایر واژگان فضائل اخلاقی هرگز کهنگی ندارد همان‏گونه که مهربانی از قدیم تا الان مهربانی بوده است، فرداهم مهربانی مهربانی است و همه اوصاف آن هم حس می‏شود.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اضافه کرد: دیروز، امروز و فردای فاطمه، فاطمه فاطمه است، و تا تاریخ تاریخ است و بشریت بشریت است از وجود نازنین حضرن زهرا(س) بهره می برند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: افراد جامعه باید با ابعاد شخصیتی زندگی صدیقه طاهره(س)، مدیریت داخلی بیت امیرمؤمنان(ع)، تربیت فرزندان، صبر، شجاعت و معنویت این بانوی بزرگوار آشنا شود و اینها را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند./875/ت302/ی

ارسال نظرات