۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۴۵۴
مشاور ستاد کل نیروهای مسلح:

خطوط قرمز نظام زیر سؤال رفته است

خبرگزاری رسا ـ سردار جعفری گفت: برخی با عبارات و سخن ها می خواهند مردم را فریب دهند، در بحث فتنه 88، زمان مسؤولیت خودشان فلان فرد ممنوع التصویر می شود و برای این‌که جمعیت سوت و کف بزنند، اظهاراتی عوام فریبانه مطرح می کنند.
سردار غلامرضا جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلامرضا جعفری، مشاور ستاد کل نیروهای مسلح امروز در مراسم گرامیداشت شهید مهدی باکری که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان از ما چیزی جز تعصب به دین و ولایت، غیرت، بصیرت، عشق و تقوا نمی خواهد.

 


وی با اشاره به شرایط امروز جامعه پس از گذشت دو دهه از جنگ خاطرنشان کرد: نه عراق حمله کرده و نه آمریکا و اسرائیل؛ جنگ تمام نشده، اتفاقا جبهه فعلی به مراتب سخت تر و مشکل تر از جنگ دفاع مقدس می باشد. مجاهد امروز اجرش بالاتر است؛ زمان جنگ خاکریز معلوم بود، دشمن را می توانستیم مقابلمان ببینیم، اما اکنون دشمن با نقاب به میدان آمده است.

 


سردار جعفری افزود: شرط مبارزه در جنگ امروزی و پیروزی از آنِ کسانی است که درون و برونشان با همدیگر فرقی نداشته باشد، فقط در این چند ماه اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با سوابق دشمن و مسأله نفوذ حرف زده اند اما عجیب است که کسی متوجه نیست و چقدر رهبری ما مظلوم است.

 


وی با تاکید بر شناخت منافقین، یادآور شد: برخی با عبارات و سخن ها می خواهند مردم را فریب دهند، در بحث فتنه 88، زمان مسؤولیت خودشان فلان فرد ممنوع التصویر می شود و برای این‌که جمعیت سوت و کف بزنند در سخنرانی با در جمع مردم یزد، اظهاراتی عوام فریبانه مطرح می کنند.

 


مشاور ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در ماه های اخیر خطوط قرمز نظام زیر سؤال رفته است؛ رهبری چقدر در مورد نفوذ فرهنگی سیاسی دشمن صحبت کرده است؟ در همین دیدار با مردم تبریز فرمودند؛ «دشمن در جلسات خصوصی و دیپلماتیک به روی شما می خندد، دست می دهد اما تاثیری ندارد"؛ کار به جایی می رسد که رهبری می فرماید من دیپلمات نیستم، انقلابی ام.»

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مواضع شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: شرایط بسیار حساسی است، این چهره های نفاق همچون عربستان، تنها گروه مقاومت در برابر اسرائیل را جزو لیست گروه های تروریستی قرار داده اند. همین کشورها از 1945 تا 1965 با اسرائیل می جنگیدند، اکنون تنها جبهه مقاومت در برابر اسرائیل حزب الله لبنان است.

 


سردار جعفری خاطرنشان کرد: رفتارهای دولت در خلاف ارزش هاست، شما در 19 دی، 29 بهمن انقلاب کردید، 22 بهمن پیروز شدید، 250 هزار شهید دادید، 35 سال برابر آمریکا مقاومت کردید که در نتیجه آن بهشت نصیبتان شود، با این همه مسؤول بلندپایه مملکت می گوید که ما چه کاری با بهشت و جهنم مردم داریم.

 


وی با بیان این‌که عده ای به بهانه خرید ایرباس، می گویند که در قرآن سخن از مرکب شده ولی به آیه 139 سوره نسا که می فرماید کافران را دوست نگیرید، توجهی ندارند افزود: این افراد عزت را در دوستی با کافران می دانند. عزت از آنِ خدا، رسول او و مومنان است. ما برای این برجام هزینه های سنگینی داده ایم.

 


مشاور رییس ستادکل نیروهای مسلح خواستار تقویت رابطه مردم، سپاه و بسیج شد و ابراز کرد: همه جا پای سپاه را وسط می کشند، اخیرا بعد از رزمایش موشکی سپاه، آمریکایی ها می گویند ما باید با هم پیمانانمان در منطقه کاری کنیم که از پیشرفت موشکی جمهوری اسلامی جلوگیری شود؛ منظور آمریکا از هم پیمان چیست؟

 


وی با اشاره به این‌که مردم هم اکنون که در خیابان راه می روند، گوششان را به آسفالت بچسبانند، صدای حرکت موشک ها را خواهند شنید، ادامه داد داد: ما زمانی اسلحه و گلوله برای جنگیدن نداشتیم اما اکنون می توانیم صدای موشک ها را زیر خیابان ها بشنویم؛ 15 سال پیش وقتی کره ای ها برای آموزش نحوه ساخت موشک به کشور ما آمده بودند، بعد از 3 - 4 سال وقتی که دوباره به ایران آمدند، می خواستند نحوه ارتقای موشک هایشان را از ما یاد بگیرند.

 


مشاور رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: ما که در بحث های پهباد، هوایی چنین قدرتی داریم، در مورد ساخت سلاح سبک مشکلی نداریم. آن وقت مشاور ارشد این مملکت با کمال تاسف می گوید که ما فقط در حوزه آبگوشت بزباش و قورمه سبزی تخصص داریم./935/202/ب1

ارسال نظرات