۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۲۱۵۸۶
امام جمعه جیرفت:

ارزش و عظمت کشور مرهون خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این‌که همه شهدای ما ارزشمند هستند و سبب تنومند شدن درخت اسلام در جوامع بشری شدند، گفت: امروز اگر اسلام ارزش، عظمت و قدرتی دارد به برکت خون شهدا است.
امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) روز بزرگداشت شهدا فرمان تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را صادر کردند؛ این روز، روز تجلیل از خانواده های شهدا و بازماندگان شهدا است.


وی بیان کرد: نامگذاری این روز فقط به عنوان این است که خانواده شهدا و بازماندگان شهدا احساس نکنند که کسی به یاد آنها نیست و زمانی که نیاز به آنان بود حکومت از آنان استفاده کرد، بلکه اینچنین نیست و بنیاد شهید یک پناهگاه و مکانی است برای خانواده های معظم شهدا که بتوانند درد دل کنند و مشکلات خود را در این مکان حل کنند و حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی این جایگاه را برای خانواده شهدا قرار دادند.


امام جمعه جیرفت با بیان این که خداوند در قرآن کریم به جایگاه شهدا اشاره کرده است، افزود: شهید مقامش این قدر بالاست که هنگامی که عبدالله، پدر جابر ابن عبدالله در جنگ احد به شهادت می رسد از خداوند می خواهد در عالم برزخ دوباره به دنیا برگردد و خداوند می فرماید امکان برگشت نیست اگر خواسته دیگری دارید مطرح کن می گوید که حال اینچنین است کسانی که در دنیا هستند خدایا منزلت شهید را به آنان برسان و آنها تلاش و مجاهدت کنند تا در راه خودت به این جایگاه رفیع برسند، و خداوند تبارک و تعالی این آیه را مطرح می کنند و می فرمایند: «گمان نکنید که دیگر شهید مرده است؛ بلکه شهید زنده است؛ و در نزد خدای خود روزی می خورد».


حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: جایگاه شهید و شهادت برکسی پوشیده نیست و همه شهدای ما ارزشمند هستند و سبب تنومند شدن درخت اسلام در جوامع بشری شدند؛ امروز اگر اسلام ارزش و عظمت و قدرتی دارد به برکت خون شهدا است و ملت قدرشناس و انقلابی کشور همواره با حرکت در مسیر آرمان های نظام و شهدا حرکت کرده و ثابت کرده اند که خون شهدا را پایمال نکرده و همیشه با تبعیت از ولایت فقیه پاسدار ارزش های نظام بوده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که شهرستان جیرفت 495 شهید سرافراز را تقدیم اسلام کرده است، گفت: شهدای ما جان خودشان را فدا کردند تا انقلاب و ولایت باقی بماند و کسانی که به دنبال ضربه‌ زدن به این جایگاه‌ها هستند، حواسشان جمع باشد که این افراد سرشان در آخور دشمن است و البته برخی عالمانه و برخی جاهلانه این دشمنی‌ ها را انجام می‌ دهند.


امام جمعه جیرفت عنوان کرد:
خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و امروز هنر جامعه اسلامی و بنیاد شهید این است که به خانواده شهدا خدمت کند و شرف بزرگ شهدا حیات عند رب و ورود به ضیافت الله است.

 

حجت الاسلام کرمی پور در پایان با گرامیداشت روز شهدا، اظهار کرد: برای شهدا اسلام و انقلاب دعا می کنیم که ان شاءالله خداوند بر درجات آن ها بیفزاید و امام شهدا را با شهدای اسلام همنشین بگرداند./9709/302/ب1

ارسال نظرات