۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۹۱۵
استاد حوزه علمیه تبریز:

دشمن‌شناسی لازمه مقابله با فتنه های زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نجدت با تأکید بر این‌که دشمن‌شناسی لازمه مقابله با فتنه های زمان است، گفت: شکست جوامع اسلامی از آنجاست که ضلالت دشمن را هدایت بداند.
حجت الاسلام نجدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجدت، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در نشستی دیگر از سلسله جلسات چشمه‌سار معرفت کانون وارثان انتظار تبریز در مسجد دارالسلام با قرائت بخش هایی از نامه 62 نهج البلاغه اظهار داشت: باید به دنبال پاسخ به این سؤال بود که چه خطر بزرگی، الان دین و ولایت و مملکتمان را تهدید می کند.


وی خاطرنشان کرد: مولای متقیان در این نامه تأید می کند؛ اگر تنها با دشمنان روبرو شوم، در حالی که آنان تمام روی زمین را پر کرده باشند، نه باکی داشته، و نه می‌هراسم، من گمراهی آنان و هدایت خود را که بر آن استوارم، آگاهم، و از طرف پروردگارم به یقین رسیده‌ام و همانا من برای ملاقات پروردگار مشتاق، و به پاداش او امیدوارم.


حجت الاسلام نجدت افزود: عاملی که سبب ایجاد توانایی در انسان برای مقابله با مشکلات و سختی‌ها می شود، آگاهی از گمراهی و ضلالت دشمن، آگاهی و ایمان کامل به هدایت خود و ایمان کامل به ملاقات خداوند است، که هر سه این عوامل در وجود مبارک حضرت زینب(س) بوده است.


این استاد حوزه علمیه تبریز افزود: چنانچه انسان با داشتن این گزینه ها بصیرت و شناخت کاملی نسبت به دشمنش خواهد یافت و در مقابل تمامی مسائل ایستادگی کرده و هراسی نخواهد داشت و این بصیرت از جانب خود انسان می باشد.


وی با بیان این‌که دشمن‌شناسی لازمه مقابله با فتنه های زمان است، گفت: متأسفانه آنچه که عامل ضلالت دشمن شده است، امروزه مبدل به هدایت شده است؛ چنانچه اسلام در ادوار قبل نیز از این گزینه شکست اساسی خورد، ما از آنجا پیروز می شویم که دشمن را در گمراهی ببینیم و شکست جوامع اسلامی از آنجاست که ضلالت دشمن را هدایت بداند.


حجت الاسلام نجدت افزود: اگر بدانیم مسیری که پشت سرمان هست، ضلالت و نابودی است، هرگز برنمی گردیم. خداوند متعال در آیه 19 سوره اعراف نیز به همین مسأله اشاره دارد، باید دانست که هدف مهم و اساسی شیاطین زمان و دشمنان، از بین بردن هدایت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است./935/203/ب1

ارسال نظرات