۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۱۱۸
مدیر حوزه علمیه کرمان:

مسائل اقتصادی نباید سبب غفلت انسان از خدا شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که مسائل اقتصادی نباید سبب شود که انسان از خدا غفلت کند، گفت: خدا در قرآن کریم فرموده که رزق و روزی در دست من بوده و کسی به این مسئله فکر نکند.
حجت الاسلام حسين الله وردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان امشب در جلسه ای با طلاب حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: در قرآن کریم بیش از 60 آیه دعایی وارد شده که طلاب سعی کنند آن ها را یاد گرفته و حفظ کنند.

 

وی افزود: رویکرد معصومین برای زندگی افراد این بوده که دعای ربنا آتنا فی الدنیا در بین افراد مشهور شود که این دعای قرآنی در بسیاری از کتاب ها همچون کتاب مواعظ العددیه وارد شده است.

 

حجت الاسلام الله وردی با بیان این که منظور از حسنه آخرت، دور شدن از جهنم است، اظهار داشت: خانواده خوب می تواند یک زندگی اهل بیتی را برای انسان فراهم کند و موجب می شود که این زن و شوهر در آخرت همراه هم باشند.

 

وی ابراز داشت: حسنه دنیا به این است که یک خانواده خوبی را برای خود داشته باشیم و همسر خوب برای انسان می تواند بچه های خوبی را هم به دنبال داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که انس با قرآن را طلاب در زندگی خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: جنه الفردوس، جنه العدل و جنه النعیم سه بهشتی هستند که انسان می تواند خود را در آن ها ببیند.

 

مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که اگر زن و شوهر به لحاظ اعتقادی و دینی مانند هم باشند در بهشت پیش هم هستند، یادآور شد: اختلافات خانوادگی را مردم از خود دور کنند زیرا این اختلافات سبب جدایی زن و شوهر از هم دیگر می شود.

 

وی بیان داشت: آیه ربنا آتنا فی الدنیا حسنه یک آیه سبک زندگی برای ما مردم محسوب می شود که می توانیم با همین آیه بهترین زندگی را برای خود به رقم بگزاریم.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که انسان باید دنبال ملاک دینی باشد، یادآور شد: هر کاری انسان که در این دنیا انجام می دهد، خدا او را می بیند و بهترین ملاک در زندگی برای به دست آوردن دوست، اهل دین بودن است.

 

وی ابراز داشت: عفیفه و متدین بودن دو ملاک برای شخصی است که می خواهد همسر آینده خود را انتخاب کند زیرا این دو ملاک می تواند بهترین خانواده را شکل دهد.

 

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به این که همسر آینده خود را از روی سادگی انتخاب نکنید، ابراز داشت: بعضی از مواقع انسان باید در کار خود سختی داشته باشد همچون مسأله ازدواج که مهم ترین کار و سرنوشت انسان را می سازد.

 

وی یادآور شد: علم و دانش با ازدواج از بین نرود زیرا بعضی از طلاب بودند که با ازدواج درس آن ها بدتر شد و دیگر درس خود را خوب نخواندند و طلاب بدانند طلبه به کسی می گویند که علم و دانش خود را در هیچ وقتی ترک نکنند.

 

حجت الاسلام الله وردی در پایان گفت: مسائل اقتصادی سبب نشود که انسان از خدا غفلت کند و خدا در قرآن کریم فرموده که رزق و روزی در دست من بوده و کسی به این مسئله فکر نکند./9707/202/ب1

ارسال نظرات